arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

امام جمعه قم: خانواده‌ها به شایعات بی اساس در زمینه مسمومیت دانش آموزان توجه نکنند

سید محمد سعیدی امام جمعه قم با اشاره به حوادث مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: از روز نخست این موضوع توسط مسئولان پیگیری و وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برای بررسی میدانی به قم آمدند و کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل و همه دستگاه‌ها برای رفع نگرانی خانواده‌ها تلاش می‌کنند، رسانه‌های دشمن روزانه در حال شایعه سازی از حوادث قم از جمله فلج شدن و نابینا شدن دانش آموزان هستند که برای پیگیری دقیق این حوادث باید از دامن زدن شایعات جلوگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امام جمعه قم با اشاره به حوادث مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: خانواده‌ها به شایعات بی اساس در زمینه مسمومیت دانش آموزان توجه نکنند.

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به حوادث مسمومیت دانش آموزان قمی اظهار داشت: از روز نخست این موضوع توسط مسئولان پیگیری و وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برای بررسی میدانی به قم آمدند و کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل و همه دستگاه‌ها برای رفع نگرانی خانواده‌ها تلاش می‌کنند، رسانه‌های دشمن روزانه در حال شایعه سازی از حوادث قم از جمله فلج شدن و نابینا شدن دانش آموزان هستند که برای پیگیری دقیق این حوادث باید از دامن زدن شایعات جلوگیری کرد.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه گفت: اهمیت اخلاق و تزکیه نفس بر کسی پوشیده نیست و تنها راه نجات از جهل و جنگ و خونریزی و آشوب‌ها در پرتو اخلاق و تزکیه نفس و مکارم اخلاقی است.

وی با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن عنوان کرد: براندازان بی ریشه و ساده لوح که دشمن مردم هستند در فکر براندازی بودند، ولی در حسرت این حضور معنادار ملت فرو رفتند، ملت ایران با این حضور میلیونی به مستکبران گفت تا پای جان پای این نظام ایستاده ایم و از این شجره انقلاب اسلامی که با خون شهیدان به ثمر نشسته دست بر نخواهیم داشت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم آذربایجان شرقی فرمودند، چون مردم درک کرده بودند آمریکا از حضور آن‌ها در مراسم ۲۲ بهمن بیمناک است با حضور خود در مراسم راهپیمایی حمایت کامل خود را از نظام اسلامی نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی اولی‌ها در مراسم ۲۲ بهمن بسیار جالب و نشان دهنده دشمن شناسی ملت ایران بود، ادامه داد: کسانی که تاکنون در راهپیمایی ۲۲ بهمت شرکت نکرده بودند در این مراسم حضور پیدا کردند، ملت ایران ثابت کردند پای نظام، کشور، عزت، اقتدار و اطاعت از رهبر معظم انقلاب به جد ایستاده است.

مسئولان با بکارگیری نخبگان و جوانان در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند

نماینده، ولی فقیه در استان قم گفت: مسئولان باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد شفافیت در همه امور و گرفتن تصمیمات اساسی برای پیشرفت کشور و اعتماد به سازندگان متعهد و متخصص و به کارگیری نخبگان و جوانان در همه عرصه‌های کشور تلاش کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: مسئولین باید با حذف واردات کالا‌های غیر ضروری و مشابه داخلی، اشتغال زایی و تلاش بیشتر برای تولید علم و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تلاش بیشتر برای حذف تحریم‌ها و حفظ حرمت مردم در همه زمینه‌ها و با مردم زندگی کردن در مسیر درخشان آینده انقلاب همت داشته باشند.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان روز سه شنبه ۲۵ بهمن به دعوت رئیس جمهور چین به این سفر کرد، روابط با شرکای راهبردی یکی از راه‌های اساسی نظام اسلامی است، جمهوری اسلامی و چین سابقه همکاری دراز مدت دارند و امیداریم این همکاری به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد، ایران و چین از سوی اروپا و آمریکا تحریم شدند و به فضل الهی فشار‌های خارجی به این مسیر موفقیت نمی‌تواند خدشه وارد کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز شهید علیرضا بادرام در جمع نمازگزان مهمان است، این شهید والامقام ۴ خردادماه سال ۱۳۶۷ و در سن ۱۶ سالگی به شهادت رسید و شهریور امسال پیکر پاک این شهید تفحص شد، ۳۴ سال بدن این شهید در شلمچه باقی مانده بود و آثار خون همچنان بر لباس این شهید باقی است و امروز پیکر پاکش به خاک سپرده می‌شود.

نظرات بینندگان