arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

نمایشگاهی از تاریخ بازی‌های المپیک در لندن برپا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در خانه اپرای سلطنتی لندن نمایشگاهی درباره تاریخ بازی‌های المپیک برگزار شده است. این نمایشگاه که با همکاری موزه المپیک لوزان برپا شده، بازدیدکنندگان را به سفری می‌برد که از سال ۷۷۶ قبل از مسیح در یونان باستان شروع، از پی یر دو کوبرتن که قرن‌ها بعد بانی بازی‌های مدرن شد، گذر و به بازی‌های المپیک لندن ختم می‌شود.

به گزارش انتخاب، فرانسیس گابه، مدیر موزه المپیک می‌گوید: «با ایده ای فلسفی و تقریبا مذهبی شروع کردیم که کل جنبش از یک مرد، پی یر دو کوبرتن شروع و به چهار میلیارد نفر منتقل شد. سپس داستان‌های شخصی است که باعث واقعی و زنده بودن آن می‌شوند. سعی ما این بود.»

پی یر دو فردی، یکی از اشراف فرانسوی و بارون کوبرتن، با دیدگاه آرمانگرای خود از یونان باستان، کمیته بین المللی المپیک را در سال ۱۸۹۴ میلادی بنیان گذارد. سپس اولین مسابقات المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ میلادی در استادیوم پاناتنائیک آتن توسط این کمیته برگزار شد.

آنتوان دو ناواژل، از بازماندگان خانواده کوبرتن می‌گوید: «فکر می‌کنم او به خاطر ایده‌هایش خوشحال می‌شد، نه برای خود. از دیدن اینکه به کجا رسید و چگونه موزه المپیک لوزان توانست این نمایشگاه عالی را برگزار کند.»

نمایشگاه «سفر المپیک: داستان بازی‌ها» تا پایان بازی‌های المپیک در لندن ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان