arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
گزارش ویدیویی «انتخاب»؛

تماشا کنید: آنچه تاکنون در مورد ماجرای مسمومیت‌ها می‌دانیم

موج مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه از ۹ آذر ۱۴۰۱ در قم آغاز شد؛ سپس به بروجرد و دیگر شهر‌ها از جمله تهران رسید. زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته تا ۸ اسفند حدود ۱۲۰۰ نفر در قم و بروجرد مسموم شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تماشا کنید: آنچه تاکنون در مورد ماجرای مسمومیت ها می دانیم

پایگاه خبری  «انتخاب»: موج مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه از ۹ آذر ۱۴۰۱ در قم آغاز شد؛ سپس به بروجرد و دیگر شهر‌ها از جمله تهران رسید. زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته تا ۸ اسفند حدود ۱۲۰۰ نفر در قم و بروجرد مسموم شده اند.

بر اساس گزارش ها، مسمومان، دچار عوارضی مانند خستگی، سوزش گلو، سرگیجه، حالت تهوع و سردرد می‌شدند. یک نماینده مجلس گفته دانش‌آموزان ۱۵ تا ۴۵ دقیقه علائم مسمومیت داشتند و این علائم پایدار نبوده. 

بر اساس گزارش‌های مختلف، عامل مسمومیت، پرتاب شیئی به داخل مدارس با بوی نعنا، نارنگی، تخم مرغ گندیده یا گاز شهری بوده. علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته گاز دی‌نیتروژن (N۲) در سم منتشرشده وجود داشته. اما خاتمی، نائب‌رئیس این کمیسیون هم گفته گاز N۲ علائم بالینی مسمومان را توجیه نمی‌کند و عامل مسمومیت یک یا ترکیبی از چند گاز بوده.

روز ۷ اسفند معاون وزیر بهداشت عمدی بودن حوادث را تایید کرد، اما روز بعد گفت که اظهاراتش، دقیق منتشر نشده. هنوز هیچ کس در این خصوص بازداشت یا متهم نشده، اما یک تانکر حامل نفتا به عنوان مظنون معرفی شده. معاون فرماندار پردیس گفته این تانکر کنار یک مدرسه درگیر مسمومیت پارک کرده بود و در قم و بروجرد هم تردد داشته.

گزارش ویدیویی «انتخاب» را تماشا کنید:

 

نظرات بینندگان