arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

اندونزی برای ملی‌پوشان هندبال ساحلی روادید صادر نکرد

در حالی که قرار بود تیم ملی هندبال ساحلی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه عازم بالی اندونزی شود، در اقدامی خارج از عرف و عجیب روادید بازیکنان تیم ملی ایران از سوی کشور میزبان صادر نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در حالی که قرار بود تیم ملی هندبال ساحلی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه عازم بالی اندونزی شود، در اقدامی خارج از عرف و عجیب روادید بازیکنان تیم ملی ایران از سوی کشور میزبان صادر نشد.

در حالی که پیش تر به صورت مکتوب اعلام شده بود برای تیم ملی ایران ویزای فرودگاهی صادر و در فرودگاه اندونزی اقدامات لازم انجام خواهد شد، لحظاتی پیش از پرواز ملی‌پوشان ایران به اندونزی از سوی هواپیمایی قطری اعلام شد روادید تیم ملی ایران از سوی کشور میزبان صادر نشده و نمایندگی قطر ایرویز در اندونزی مجوز سوار شدن هندبالیست‌های ایران را به پرواز نمی‌دهد و بر همین اساس علی‌رغم صدور بلیت‌، اعضای تیم ایران از پرواز جا ماند.

پس از این اقدام کشور اندونزی، بلافاصله فدراسیون هندبال ایران پیگیری‌هایی را از طریق فدراسیون هندبال آسیا و فدراسیون هندبال اندونزی تا ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه صورت داد و در نهایت مشکل روادید ملی‌پوشان ایران از سوی کشور میزبان ساعتی پیش حل شد.

همچنین با وجود زیان هنگفت مالی عدم پرواز ملی‌پوشان ایران در شامگاه سه‌شنبه رئیس فدراسیون هندبال دستور تهیه بلیت برای اولین پرواز به بالی اندونزی را صادر نمود و تیم ملی هندبال ساحلی ایران امشب (چهارشنبه) تهران را به مقصد اندونزی ترک خواهد کرد.

مهدی قشقایی‌راد سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، در این باره اظهار کرد: پس از حضور در فرودگاه در شامگاه روز سه‌شنبه برای پرواز به کشور اندونزی در کمال تعجب اعلام شد که ویزای تیم ملی ایران از سوی کشور میزبان صادر نشده است. با توجه به اینکه ویزای کشور اندونزی به شکل فرودگاهی قرار بود برای ما صادر شود و پیگیر‌ی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته بود، متاسفانه درست ساعتی پیش از پرواز اعلام شد که اندونزی برای ما ویزا صادر نکرده است.

وی افزود: پس از اینکه نسبت به عدم صدور ویزا از طرف کشور میزبان باخبر شدیم بلافاصله پیگیری‌های مستمری از سوی فدراسیون هندبال دنبال شد اما در نهایت از پرواز شامگاه سه‌شنبه جا ماندیم. در ادامه پیگیر‌ی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون هندبال و شخص رئیس فدراسیون ساعاتی پیش ویزای تیم ملی صادر شد.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران خاطر نشان کرد: از پیگیری‌های مستمر و بدون وقفه رئیس فدراسیون در رفع این مشکل تشکر ویژه‌ای دارم. اتفاق رخ داده واقعا عجیب بود و در طول این سال‌ها که با تیم‌های زیادی به مسابقات برون مرزی اعزام شده‌ام، واقعا این اتفاق در نوع خود خارج از عرف بود.

قشقایی‌راد در پایان خاطر نشان کرد: بازیکنان تیم ملی هندبال ساحلی ساعات زیادی را در فرودگاه ماندند و حالا یک روز دیرتر عازم مسابقات خواهیم شدیم و عملا یک روز تمرین و برگزاری مسابقه تدارکاتی را با این اقدام کشور میزبان از دست دادیم. از تمامی مردم عزیز طلب دعای خیر برای تیم ملی هندبال ساحلی داریم تا بتوانیم با وجود این شرایط دشوار بهترین عملکرد را در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشیم.

نظرات بینندگان