arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

آخرین وضعیت جوی و‌ ترافیکی محورهای تهران-شمال/ هراز و کندوان یک‌طرفه می‌شود

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محور کرج-چالوس بارش برف و باران و در محورهای هراز و فیروزکوه‌، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت بارش باران ‌داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ایمان محرابی‌نیا‌ درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور اظهار داشت:‌ بر اساس اطلاعات بیش از 2510 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

‌* تردد روان در همه جاده‌های تهران-شمال

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های تهران-شمال بیان کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محور‌‌‌های هراز، کندوان و فیروزکوه، همچنین آزادراه قزوین-رشت‌‌ و آیادراه تهران-شمال نشان می‌دهد.

* ترافیک ‌در برخی مقاطع آزادراه کرج-قزوین-کرج و محور تهران-شهریار

وی درباره وضعیت ترافیکی دیگر جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویری ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده های مهرشهر‌، پایانه شهید کلانتری و پل فردیس و ترافیک نیمه سنگین در محور تهران - شهریار محدوده شهر قدس نشان می‌دهد.

* وضعیت جوی محورهای تهران-شمال برف و باران در جاده‌های 20 استان

محرابی‌نیا درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، کردستان‌، زنجان‌، البرز و مازندران، داریم.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل‌، گیلان‌، قزوین، قم‌، تهران‌، گلستان‌، اصفهان، لرستان‌، مرکزی‌، همدان‌، کرمانشاه‌، ایلام‌، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی اضافه کرد: در محور چالوس بارش برف و باران و در محورهای هراز و فیروزکوه‌، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت در حال حاضر بارش باران ‌داریم.

* 3 محور پرترد‌ کشور در شبانه‌روز گذشته‌

محرابی‌نیا تصریح کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه ‌کرج-قزوین‌ با 145 هزار‌ تردد، آزادراه‌‌‌ تهران-کرج-تهران‌ با 123 هزار‌ تردد و آزادراه ‌‌‌قزوین-کرج‌‌‌‌ با 117 هزار‌ تردد، پرترددترین جاده‌های کشور بود.

*‌‌ انسداد محور خوانسار-بوئین و محور کوهرنگ-مسجد سلیمان‌/ 15 جاده مسدود است‌

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد تعداد‌ی از جاده‌‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، اضافه کرد: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان‌ هم به دلیل نبود ایمنی کای‌ مسدود ‌است.

وی افزود:‌ ‌محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، محور ریگان - ایرانشهر‌‌‌‌‌، محور وازک- بلده در استان مازندران، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی مسدود است.

محرابی‌نیا ادامه داد: محور جدید پاوه-سروآباد، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال، به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی تا اطلاع بعدی مسدود است.‌

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: محور خوانسار-بوئین در استان اصفهان‌ و محور کوهرنگ-مسجد سلیمان‌ در استان چهارمحال و بختیاری (گردنه چری و گردنه‌ شاه‌منصوری)، ‌به دلیل نبود ایمنی کافی و مداخلات جوی مسدود است.

*‌‌ ثبت بیشترین تردد جاده‌ای بین ساعات 17 تا 18 در شبانه‌روز گذشته

وی اظهار داشت: کل تردد ثبت‌شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات‌ حاصل از رصد تعداد ‌2524 دستگاه ترددشمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل 5.9 درصد کاهش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 14.6 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.‌

* محدودیت‌ ترافیکی محورهای تهران-شمال/ هراز و کندوان یک‌طرفه می‌شود‌ ‌

‌تردد موتور سیکلت تا ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 1401/12/20 در محورهای کندوان، هراز‌، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع‌ است.

‌‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 امروز و فردا از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 امروز و فردا از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

در محور هراز‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 24 امروز و فردا از رودهن به سمت آمل ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 امروز و فردا از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان تردد انواع تریلر‌ و کامیون‌ کماکان ممنوع ‌است همچنین در محور هراز تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع است.

‌تردد‌ کامیون غیر از حاملان‌ مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت‌ ساعت 6 تا 24 امروز و فردا در محور هراز ممنوع است.

در محور تهران – فیروزکوه – قائم شهر‌ تردد انواع تریلر غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 امروز و فردا در مسیر جنوب به شمال محور تهران-فیروزکوه- قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

نظرات بینندگان