arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

رای الیوم: «ایران» مهمان ویژه نشست سران عرب در ریاض خواهد بود

در پی توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، منابع خبری اعلام کردند که عربستان قصد دارد از ایران دعوت کند تا به عنوان مهمان در نشست آتی سران عرب حضور داشته باشد. بر اساس این گزارش، نشست ریاض قبل از نشست ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در پکن برگزار می شود و این نشست به مثابه مقدمه ای برای یک توافق ایرانی- عربی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در پی توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، منابع خبری اعلام کردند که عربستان قصد دارد از ایران دعوت کند تا به عنوان مهمان در نشست آتی سران عرب حضور داشته باشد.

برخی منابع مطلع در گفت وگو با رای الیوم اعلام کردند که عربستان سخت در تلاش است تا نشست آتی سران کشورهای عربی که قرار است در این کشور برگزار شود را با موفقیت برگزار کند.

این منابع می گویند که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در این راستا سفرهایی به کشورهای منطقه خواهد داشت تا تمام کشورهای عربی از جمله سوریه در نشست عربستان مشارکت داشته باشند.

این منابع تاکید کردند که تماس ها میان ریاض و دمشق از مدت ها پیش آغاز شده و قرار است بن فرحان به سوریه برود تا این سفر مقدمه ای برای حضور دمشق در نشست سران کشورهای عربی در عربستان باشد.

منابع رای الیوم می گویند که عربستان تلاش می کند از ایران و ترکیه دعوت کند تا به عنوان مهمان در نشست سران عرب مشارکت کنند و از این طریق اعلام کند که ریاض سکوی امنیت منطقه است.

بر اساس این گزارش، نشست ریاض قبل از نشست ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در پکن برگزار می شود و این نشست به مثابه مقدمه ای برای یک توافق ایرانی- عربی خواهد بود.

پیش از این روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در خبری نوشت که چین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی میان سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران در چین است.

نظرات بینندگان