arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱

برخورد با بيش از3ميليون راننده به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از برخورد با سه ميليون و 200 هزار خودرو به دليل عدم استفاده راننده و سرنشينان آن‌ها از كمربند ايمني در سال جاري خبرداد و گفت: برابر تدابير اتخاذ شده برخورد با خودروهايي كه سرنشينان آنها از كمربند ايمني استفاده نمي‌كنند در دور دوم سفرهاي تابستاني تشديد خواهد شد.

سردار دكتر اسكندر مومني روز جمعه با اشاره به اينكه استفاده از كمربند ايمني در درون شهرها براي سرنشينان رديف جلو و در خارج شهرها و جاده‌‌هاي كشور براي همه سرنشينان اجباري است افزود: بر اين اساس از ابتداي سال جاري تاكنون با بيش از سه ميليون و 200 هزار راننده متخلف در اين خصوص برخورد شده است كه از اين تعداد بيش از دو ميليون 200 هزار دستگاه در درون شهرها و حدود يك ميليون دستگاه در خارج از شهرها و جاده‌هاي روستايي مورد برخورد قرار گرفته‌اند.

وي به آمار برخورد با خودروهايي كه از كمربند ايمني استفاده نكرده‌اند از ابتداي تابستان سال جاري اشاره كرد و به ايسنا گفت: بر اين اساس با حدود 750 هزار راننده متخلف برخورد شده است كه از اين تعداد حدود 250 هزار دستگاه در خارج از شهرها و جاده‌‌هاي روستايي و حدود 500 هزار دستگاه نيز در جاده‌هاي درون شهري تردد مي‌كردند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: براين اساس خودروهايي كه راننده يا سرنشينان آنها از كمربند ايمني استفاده نكنند برابر قانون مبلغ 300 هزار ريال جريمه مي‌شوند.

وي با اشاره به اين كه درصد عمده‌اي از علت مرگ در تصادفات رانندگي ضربه به سر و شكستگي‌هاي متعدد بوده است كه بخش عمده‌اي از اين افراد سرنشينان عقب خودرو بوده‌اند كه از كمربند ايمني استفاده نكرده‌اند تصريح كرد: قطعا استفاده از اين وسيله ايمني و سختگيري پليس در اين خصوص در راستاي حفظ جان سرنشينان خودروهاست لذا انتظار مي‌رود رانندگان و سرنشينان خودروها در اين خصوص قانون را رعايت كنند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به پژوهش انجام شده در خصوص استفاده از كمربند ايمني در كشور خاطرنشان كرد: بر اين اساس علل اصلي عدم استفاده از كمربند ايمني، رانندگي در داخل شهر، كوتاهي مسير و سرعت كم هنگام رانندگي ذكر شده است كه ضرورت دارد رانندگان و سرنشينان خودروها عادت كنند پيش از حركت خودرو نسبت به بستن كمربند ايمني خود اقدام كنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان