arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

تلفات توفان «فِردی» در مالاوی از ۲۰۰ تن گذشت

در پی وقوع توفان استوایی موسوم به «فِردی» که برای دومین بار در یک ماه گذشته جنوب آفریقا را درنوردیده، اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در مالاوی جان خود را از دست داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:در پی وقوع توفان استوایی موسوم به «فِردی» که برای دومین بار در یک ماه گذشته جنوب آفریقا را درنوردیده، اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در مالاوی جان خود را از دست داده اند.
 
 به نقل از بی بی سی، حجم عظیمی از سیلاب در مناطق مختلف این کشور جاری شده و خانه ها را از تخریب کرده است.
 
منطقه "بلانتایر" مالاوی بیشترین مرگ و میرها را بر اثر حوادث مرتبط با این توفان گزارش کرده است. همچنین در این منطقه از مالاوی، ده‌ها کودک نیز در میان قربانیان هستند.
 
آژانس‌های امدادی همچنین هشدار می‌دهند که این ویرانی ها باعث تشدید شیوع وبا در مالاوی می‌شود.
 
مقامات دولتی مالاوی در ۱۰ منطقه جنوبی این کشور که بیشترین آسیب را از توفان دیده اند، وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.
 
گزارش ها حاکیست که امدادگران در حال امدادرسانی بوده و از بیل برای یافتن بازماندگان مدفون در گل و لای استفاده می کنند.
 
"پیتر کالایا"، یکی از مقامات پلیس مالاوی به بی‌بی‌سی گفت: رودخانه ها طغیان کرده اند، سیلاب مردم را با خود برده و برخی ساختمان ها نیز در حال فروریختن هستند.
 
مسوولان بیمارستان ها نیز اعلام کرده اند که تعداد اجساد برجا مانده بالا است و این امر موجب آشفتگی در بخش های مختلف بیمارستان ها شده است.
 
همچنین آژانس امداد رسانی دولت مالاوی در بلایای طبیعی اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار نفر تاکنون بر اثر این حوادث آواره شده اند.
 
در همین حال انتظار می رود که تعداد کشته شدگان این توفان افزایش یابد زیرا ارتباط با برخی از مناطق به دلیل باران های بی امان و بادهای شدید قطع شده است.
نظرات بینندگان