arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

گانتس از چهره‌های مخالف نتانیاهو: از برخورد خودرو با یک معترض در هرتزلیا متاسفم / اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است / به پرتگاه نزدیک می‌شویم / نتانیاهو به خشونت‌ها پایان دهد

بنی گانتس نخست وزیر پیشین اسرائیل شنبه شب در توییتی هشدار داد که این رژیم در آستانه جنگ داخلی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بنی گانتس نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی شنبه شب در توییتی هشدار داد که این رژیم در آستانه جنگ داخلی است.

به گزارش تارنمای سما فلسطین، گانتس نسبت به تشدید خشونت علیه تظاهرکنندگان مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو هشدار داد و گفت که این رژیم در آستانه جنگ داخلی است.

وی در حساب توییتر خود نوشت: از شنیدن گزارش‌هایی از برخورد خودرو با یک تظاهرات کننده در جریان تظاهراتی در هرتزلیا متاسف هستم.

نخست وزیر و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی افزود: خشونت علیه تظاهرکنندگان در سراسر (رژیم) اسرائیل آغاز شده و در آستانه جنگ داخلی هستیم.

گانتس در ادامه با بیان اینکه از نتانیاهو می‌خواهد به خشونت‌ها پایان دهد، افزود: ما به پرتگاه نزدیک می‌شویم.

در تظاهرات شهر هرتزلیا واقع در مرکز فلسطین اشغالی، فردی با خودروی خود به یکی از معترضان زد که پلیس فرد ضارب را دستگیر کرد.

همچنین درگیری بین تظاهرکنندگان و حامیان نتانیاهو و احزاب دست راسطی رژیم صهیونیستی در تل آویو روی داد و پلیس مانع از برخورد دو طرف شد.

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سیاست‌های کابینه او تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها هزار نفر در خیابان کابالان تل آویو در اعتراض به آنچه که معترضان تضعیف دستگاه قضایی این رژیم خواندند، تظاهرات کردند. خیابان أیالون و نیز تقاطع «حوریف» شاهد حضور هزاران معترض است.

پلیس رژیم صهیونیستی از ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن معترضان به سیاست‌های نتانیاهو استفاده کرد.

در قدس اشغالی، بئر السبع، إشدود، نتانیا، هرتزلیا، رعنانا، کفار سابا و هود هشارون نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده و هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظرات بینندگان