arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

معاون رئیسی: به امید خدا می‌خواهیم ایران را به عنوان یک الگو و نظام الهام بخش برای دنیا معرفی کنیم/ رئیسی همواره در حال گره گشایی از کار مردم است؛ در سفرهای استانی، حتی گاهی اوقات به روستا می رفت / عده ای درصدد هستند که مردم ما را نگران و ناراحت کنند / چین به ما و انرژی ما نیاز دارد

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اکنون و در این مقطع که ما می خواهیم به امید خدا کشور را بسازیم و ایران را به عنوان یک فکر، الگو و نظام الهام بخش برای دنیا معرفی کنیم باید شب و روز با امید به خدا تلاش و همت کنیم که هم نتیجه دنیوی و آخروی را برای ما به همراه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با کار و تلاش شبانه روزی و گسترده به دنبال افزایش سرمایه های اجتماعی نظام و بازگشت اعتماد عمومی مردم است.

سیدمحمد حسینی عصر شنبه در نشست آغاز به کار رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور روسای کمیته های ۱۷ گانه و اعضا، ستاد اجرایی آن در سالن رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از خداوند قادر و متعال، مردم هستند و اگر این نظام اکنون بعد از گذشت ۴۴ سال همچنان با قدرت ایستاده بخاطر این است که مردم حامی آن بوده اند.

وی ادامه داد: در هر کوی و بزن این سرزمین پهناور اگر شما بروید نام یک شهیدی درخشش دارد، در هر روستایی و هر جایی در کشور بروید اینگونه است و باید به این مردمی که پشتوانه نظام هستند خدمت کنیم و مشکلات شان را بر طرف کنیم، گرفتاری ها از سر راه برداشته شود و این ظرفیت هم در کشور وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ذخایر معادن به تنهای می توانند کشور ما را مدیریت کند، گفت: هفت درصد منابع و ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد و اگر امروز کشور بزرگی همچون چین به ما و انرژی ما نیاز دارد به طور حتم به مس ما هم نیاز دارد و خیلی از کشورهای دیگر به فولاد ما هم نیاز دارند و این منابع و ذخایر هم می تواند نیازهای دیگران را تامین کند و در مقابل ما هم نیازهای که داریم بر طرف می شود.

حسینی اضافه کرد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم با امید، با نشاط و با انگیزه بالا کار کنیم که ان شاء الله نتایج آن هم حاصل خواهد شد و اگر ما کار کنیم خداوند هم عنایت خواهد کرد.

وی با یادآوری دوران سراسر شکوه و حماسه دفاع مقدس که ما در یک نبرد نا برابر در مقابل همه دنیا قرار داشتیم، گفت: در آن زمان همین کشور آلمان که مدعی حقوق بشر است تسلیحات و بمب های شیمیایی را به صدام می داد تا در سردشت، حلبچه و سایر جبهه های حق علیه باطل استفاده کند. در آن زمان تمام دنیا از رژیم بعثی صدام حمایت و به آن کمک می کردند اما عاقبت ما پیروز شدیم بخاطر اینکه روحیه جهاد، ایثار و شهادت وجود داشت و خداوند هم کمک می کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون و در این مقطع که ما می خواهیم به امید خدا کشور را بسازیم و ایران را به عنوان یک فکر، الگو و نظام الهام بخش برای دنیا معرفی کنیم باید شب و روز با امید به خدا تلاش و همت کنیم که هم نتیجه دنیوی و آخروی را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور هم همواره در خدمت مردم و در حال گره گشایی از کار مردم است، افزود: همه شما شاهد هستید که رئیس جمهور در سفرهای استانی حتی گاهی اوقات به روستا می رفتند و آنجا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی می کردند و پیگیر هم هستند تا این مشکلات بر طرف شود و وظیفه ما و یکی از وظایف اصلی نظام اسلامی خدمت به مردم است.

حسینی اظهار کرد: امام عظیم الشان و راحل ما که آن جایگاه رفیع را داشتند می فرمودند اگر به من، خدمتگزار بگویید، بهتر از آن است که رهبر بگویید، یا شهید بهشتی نیز فرموده اند ما شیفتگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت و مولا علی (ع) هم در آن فرمان معروف خودشان به مالک اشتر فرموده اند: وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ - مهربانی به رعیت و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز و کارگزار، مسوول و مدیر در نظام اسلامی باید چنین نگاهی داشته باشد.

وی گفت: امام صادق علیه السلام فرموده اند: الماشی فی حاجَةِ أخیهِ کالسّاعی بینَ الصَّفا والمَرْوَةِ - کسی که در راه برطرف ساختن نیاز برادر خود قدم بردارد چونان کسی است که سعی میان صفا و مروه به جای آورد.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور افزود: امیدواریم که امسال ایام نوروز در هر جایی ایران که مردم خوب، نجیب و شریف ایران که هستند به ویژه مسافران و گردشگران نوروزی که به جنوب کشور و جزیره زیبای قشم سفر می کنند روزگار خوبی را سپری کنند.

وی با بیان اینکه عده ای در صدد هستند که مردم ما را نگران و ناراحت کنند، اظهار کرد: شما در همین پاییز امسال شاهد بودید که چه اتفاقات در کشور یا به تازگی در برخی مدارس رخ داد، اما این ایام تعطیلات فرصت خوبی است که ان شاء الله آن نشاط و شادابی حفظ شود و اینکه سفرهای خانوادگی انجام می شود و اعضای خانواده در کنار هم هستند بسیار ارزشمند است.

حسینی گفت: خداوند عنایت خاصی به جزیره قشم داشته است و این همه موقعیت ها، ظرفیت ها و جاذبه های که در نگین خلیج فارس وجود دارد، نه تنها هر ایرانی می تواند از آن بهره مند شود، بلکه یک مقصد گردشگری برای گردشگران خارج از ایران است که ما باید تلاش بیشتری برای معرفی سرزمین آب و آفتاب داشته باشیم.

نظرات بینندگان