arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: درباره احیای برجام ابتکاری روی میز است؛ امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم اخبار نهایی را اطلاع رسانی کنیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه امروز -یکشنبه ۲۸ اسفندماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد چشم انداز توافق هسته ای گفت: در این در این رابطه صحبت کردم، وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی در راستای تلاش برای لغو تحریم‌ها در این رابطه در شرایطی که باهم صحبت میکنیم که ابتکاری روی میز است که من امیدوار هستم در هفته‌های آینده بتوانیم اخبار نهایی آن را به استحضار ملت ایران برسانیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه امروز -یکشنبه ۲۸ اسفندماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد چشم انداز توافق هسته ای گفت: در این در این رابطه صحبت کردم، وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی در راستای تلاش برای لغو تحریم‌ها در این رابطه در شرایطی که باهم صحبت میکنیم که ابتکاری روی میز است که من امیدوار هستم در هفته‌های آینده بتوانیم اخبار نهایی آن را به استحضار ملت ایران برسانیم اما در هر صورت در سال آینده ما امید فراوانی داریم و به گشایش های هرچه بیشتر در بهار آینده امیدوارم. در نتیجه اقداماتی که در جریان است اما هنوز زمان بیان آن فرا نرسیده است، حامل اخباری بسیار امیدبخش و خوشحال کننده در راستای گشایش های متنوع برای ملت بزرگ ایران باشیم.

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما بسیار خوشبین هستیم و همه تخم مرغ های خودمان را در سبد برجام و توافق برجام ای قرار نداده ایم اما از همه فرصت ها برای کسب حداکثری منافع ملی استفاده کرده و خواهیم کرد و بهترین ها را در سال جدید برای کاری که شما همکاران آرزو دارم انشالله در سال آینده سالی پر از شادی و شادابی و موفقیت برای یکایک شما رقم زده شود.

امیرعبداللهیان در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، درباره توافق ایران عربستان بعد از توافق با عربستان بحث‌هایی درخصوص ارتقا روابط با مصر، اردن و حتی بحرین وجود دارد حتی امروز یکی از نمایندگان مجلس درباره بازگشایی سفارت ایران در بحرین خبر داده آیا این خبر را تایید می‌کنید؟ و اینکه آیا پادشاه اردن به دعوت سفر به تهران پاسخ داده است یا خیر؟ گفت: سلطان عمان در جریان سفری که منامه پایتخت بحرین داشتند ابتکار و ایده را برای بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی مطرح کردند. حدود دو ماه پیش یک توافق اولیه‌ای از این طریق برای بازدید هیات‌های فنی ایرانی و بحرینی از سفارتخانه‌های دو کشور حاصل شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این چارچوب ما هیات فنی خودمان را به منامه اعزام کردیم از سفارتخانه و اماکن دیپلماتیک ما بازدید به عمل آمد. هیات پارلمانی ما اخیراً برای نشست «ای پی یو» اتحادیه بین‌المجالس جهانی به منامه سفر کردند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: ما از بازگشت روابط عادی با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و امیدوارم برخی موانعی که اکنون در این مسیر میان تهران و منامه وجود دارد از میان برداشته شود و بتوانیم در این مسیر نیز گام‌های مناسب را برداریم.

وی افزود: در حاشیه نشست عراق ۲ گفت‌وگوی کوتاهی با آقای سیسی رئیس جمهور مصر داشتیم پس از آن از طریق دفتر حفاظت ما در قاهره با برخی از مقامات مصر تبادل اطلاعات و گفت‌وگوهایی در مسیر چگونگی ارتقای مناسبات سیاسی تهران و قاهره انجام شد. ما همواره مصر را کشوری مهم در جهان عرب می‌دانیم و از هرگونه توسعه و پیشرفت در مناسبات تهران و قاهره استقبال می‌کنیم.

نظرات بینندگان