arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲

۱۰۰ تن از مخالفان نتانیاهو در اسرائیل دستگیر شدند

یک رسانه اسرائیلی پنجشنبه شب گزارش داد که ۱۰۰ معترض در شهرهای مختلف اسرائیل که علیه تصویب قانون جنجالی در حمایت از نتانیاهو تظاهرات کردند، دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک رسانه صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ۱۰۰ معترض در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی که علیه تصویب قانون جنجالی در حمایت از نتانیاهو تظاهرات کردند، دستگیر شدند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که جلسات بسیار مهمی امشب (پنجشنبه ) برگزار می شود و در آن نتانیاهو با وزیر دادگستری و یوآو گالانت وزیر جنگ دیدار خواهد کرد.

همزمان نیز از سرزمین‌های اشغالی خبر می رسد که هزاران معترض اسرائیلی در تل آویو به سمت شهر بنی براک که یهودیان مذهبی در آن زندگی می کنند، حرکت کردند.

از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که معترضان خشمگین خیابان "دیزنگف" در تل آویو را در اعتراض به طرح اصلاح نظام قضایی بستند.

امروز کنست رژیم صهیونیستی پیش‌نویس تغییرات «قانون پایه رژیم» که مانع از برکناری نخست وزیر از سمتش و اعلام ناتوانی وی در انجام وظایفش می‌شود، تصویب کرد.

قانون مورد اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به فساد و خیانت در امانت متهم است، مصونیت می‌دهد.

بر اساس آنچه «کان» رادیو رژیم صیهونیستی نیز گزارش داد، این قانون با ۶۱ رای موافق و ۴۷ رای مخالف تصویب شد.

این اصلاحیه تصریح می‌کند که اعلام برکناری تنها در صورت ناتوانی جسمی یا روانی نخست وزیر در انجام وظایفش امکان پذیر است. در این صورت شخص نخست وزیر باید فقدان توانایی خود را اعلام کند یا از طریق رای گیری در کابینه و تایید ۷۵ درصد وزرا، فقدان توانایی وی تعیین شود و در صورت مخالفت نخست وزیر با رای گیری در این مورد در کابینه، تصمیم به مجمع عمومی در کنست منتقل می‌شود و این‌ فقدان صلاحیت باید توسط ۹۰ نماینده کنست تایید شود.

بر اساس اصلاحیه جدید قانون پایه رژیم صهیونیستی، دیوان عالی اجازه نخواهد داشت هیچ درخواستی برای رد صلاحیت نخست وزیر را بررسی کند.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

نظرات بینندگان