arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دو برابر کردن سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه توافق کردند که تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی اروپا دو برابر کنند. بر پایه متنی که پس از پانزده ساعت مذاکرات نهایی تصویب شد، مقرر شده تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از ۲۲ درصد فعلی تا ۲۰۳۰ به ۴۲.۵ درصد برسد. این رقم تقریبا میانه هدف ۴۵ درصدی مدنظر کمیسیون اروپا و ۴۰ درصدی مورد حمایت اکثریت اعضای پارلمان اروپا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه توافق کردند که تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی اروپا دو برابر کنند.

بر پایه متنی که پس از پانزده ساعت مذاکرات نهایی تصویب شد، مقرر شده تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ۲۲ درصد فعلی تا ۲۰۳۰ به ۴۲.۵ درصد برسد. این رقم تقریبا میانه هدف ۴۵ درصدی مدنظر کمیسیون اروپا و ۴۰ درصدی مورد حمایت اکثریت اعضای پارلمان اروپا است.

برای دستیابی به این هدف، متن تصویب شده واجد مواردی از تسهیل مقررات و تسریع فرآیندهای صدور مجوز برای ایجاد زیرساخت‌های تولید و ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر در مناطق ویژه است.

در این مصوبه همچنین به اختلاف دیرین میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد ماهیت انرژی هسته‌ای به عنوان «نه سبز و نه فسیلی» در نظر گرفته شده است.

این خبر در حال بروزرسانی است....

نظرات بینندگان