arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

مایکروسافت از Security Copilot رونمایی کرد؛ هوش مصنوعی GPT-4 به‌عنوان دستیار امنیتی

مایکروسافت درحال افزودن هوش مصنوعی به تمام محصولات خود است و در جدیدترین اقدام، مدل GPT-۴ را در اپلیکیشنی به‌نام Security Copilot عرضه کرده است تا عصر جدیدی از امنیت را رقم بزند. این ابزار می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان متخصصان امنیت کمک کند و به مهندسی معکوس اسکریپت‌ها بپردازد. این برنامه در پشت صحنه به ۶۵ تریلیون سیگنال امنیتی روزانه دسترسی دارد که مایکروسافت با سیستم‌های امنیتی خود آن‌ها را گردآوری می‌کند. ازجمله قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی می‌توان به ارائه سریع خلاصه فرایندها، پاسخ‌گویی به سؤالات امنیتی، راهنمایی متخصصان امنیت در امور مختلف، مهندسی معکوس اکسپلویت‌ها و پیش‌بینی عمل بعدی مهاجمان اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایکروسافت درحال افزودن هوش مصنوعی به تمام محصولات خود است و در جدیدترین اقدام، مدل GPT-4 را در اپلیکیشنی به‌نام Security Copilot عرضه کرده است تا عصر جدیدی از امنیت را رقم بزند. این ابزار می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان متخصصان امنیت کمک کند و به مهندسی معکوس اسکریپت‌ها بپردازد.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود از ابزار جدیدی رونمایی کرده است که موجب بهینه‌سازی عملکرد تیم‌های امنیت در شرکت‌ها خواهد شد. Security Copilot می‌تواند در عرض چند دقیقه کارهایی انجام دهد که پیش از این انجام آن‌ها چند روز زمان می‌برد. این برنامه در پشت صحنه به 65 تریلیون سیگنال امنیتی روزانه دسترسی دارد که مایکروسافت با سیستم‌های امنیتی خود آن‌ها را گردآوری می‌کند.

ازجمله قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی می‌توان به ارائه سریع خلاصه فرایندها، پاسخ‌گویی به سؤالات امنیتی، راهنمایی متخصصان امنیت در امور مختلف، مهندسی معکوس اکسپلویت‌ها و پیش‌بینی عمل بعدی مهاجمان اشاره کرد. این نرم‌افزار درواقع دستیاری برای تحلیلگران امنیتی شرکت شما خواهد بود تا بهره‌وری عملکردهای او را افزایش دهد.

Security Copilot حریم خصوصی اطلاعات شما را حفظ می‌کند

مایکروسافت همچنین تأکید دارد که به‌شکلی مسئولانه از این ابزار هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. این یعنی اطلاعات شما فقط در اختیار خود شما خواهد بود و می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با آن چه کار کنید. از این اطلاعات به‌منظور آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود. همچنین، از این اطلاعات با پیشرفته‌ترین فناوری‌های امنیتی محافظت می‌شود.

البته این شرکت اذعان می‌کند که Security Copilot همچنان یک هوش مصنوعی زایاست و می‌تواند اشتباه کند. درنتیجه، ابزارهایی در این برنامه قرار داده شده‌اند تا کاربران بتوانند گزارش اشتباهات آن را به دست مایکروسافت برسانند.

نرم‌افزار Security Copilot فعلاً به‌صورت پیش‌نمایش فقط برای عده معدودی از کاربران عرضه شده است و مشخص نیست که چه زمانی عرضه عمومی خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان