arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

وزیر دفاع: ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد و دولت سوریه نیز چنین درخواستی از ما نداشته است.

سردار وحیدی در نشست خبری نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ افزود: سوریه ارتشی قوی دارد و از حمایت‌های مردمی برخوردار است و سوری‌ها خود از عهده ماجرایی که بیگانگان در این کشور درست کرده‌اند برمی آیند.

وزیر دفاع تاکید کرد: اینکه جریانات و کشورهایی سیل اسلحه را به سوریه روانه و گروههای تروریستی را مجهز می‌کنند کاری بسیار زشت است که آثار بسیار بدی در منطقه خواهد گذاشت.

سردار وحیدی ادامه داد: این جریانات مردم سوریه را دچار مشکلات فراوانی می‌کنند و کشورهایی که چنین سلاح‌هایی را به این کشور روانه و از جریانات تروریستی حمایت می‌کنند مسئول هستند و نسل آینده از آن‌ها سوال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان معارضه در سوریه مطرح می‌شود گروههای مسلح معدودی هستند و از کشورهای دیگر آمده‌اند و نگذاشتند دولت سوریه آن چنان که باید خواسته‌های مردم این کشور را محقق کند.

سردار وحیدی گفت: دشمنان در پی ایجاد توازن قوای جدیدی میان رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای اسلامی در منطقه هستند که با بیداری اسلامی این توازن به خطر افتاده بود و آن‌ها تلاش می‌کنند با خارج کردن سوریه از محور مقاومت این توازن را به نفع خود تغییر دهند که البته نخواهند توانست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت نظامی غرب در سوریه تصریح کرد: اگر در مورد سوریه بی‌تدبیری شود و نظامیان خارجی که هم اکنون به صورت نامنظم در این کشور حضور دارند به طور منظم وارد صحنه شوند حتما بحران بزرگی منطقه را فرا می‌گیرد و به طور قطع بازنده این بحران غربی‌ها و کشورهای حامی صهیونیست‌ها خواهند بود.


منبع: خبرگزاری ایلنا
نظرات بینندگان