arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲؛ از افشاگری یک نماینده درباره سفر بودن وزیر در زمان پرداخت نشدن حقوق فرهنگیان تا ممانعت از ورود افراد بدون حجاب به محوطه‌ی تاریخی طاق بستان کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

احتمال دستگیری ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا در روز‌های آینده
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ارتباط با پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن به نام استورمی دنیلز رسما متهم خواهد شد.او مانند سایر متهمان اقدامات مجرمانه، احتمالا باید پروسه انگشت نگاری و عکس برداری از چهره متهم را پشت سر بگذارد.


عوامل تاخیر در حقوق اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد
وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد با عوامل تاخیر و نحوه پرداخت حقوق اسفند ۱۴۰۱ فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی دستور کتبی وزیر محترم آموزش و پرورش در مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت به‌موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان محترم، متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد، که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد


صدور هشدار سطح قرمز؛ کاهش دمای ۱۵ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز کاهش دما از احتمال خسارت به کشاورازن ۲۲ استان خبر داد و توصیه‌های مهمی را برای مقابله با این خسارت‌ها ارائه کرد.بیشترین کاهش دما در استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 10 تا 15 درجه خواهد بود و سایر مناطق ذکر شده نیز کاهش 4 تا 9 درجه‌ای دما را خواهند داشت.


واکنش شبکه نسیم به رخداد پیش‌آمده در یکی از برنامه‌ها
روابط عمومی شبکه نسیم با انتشار اطلاعیه‌ای درباره رخداد پیش‌آمده در یکی از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی توضیحاتی را ارائه داد. در این اطلاعیه آمده است: این شبکه خود را ملزم به عذرخواهی از ملت فهیم و شریف ایران و نیز بینندگان عزیز دانسته و ضمن بررسی ابعاد کامل این اتفاق، پس از مسجل شدن نتایج، برخورد قاطع با مسببان این سهل‌انگاری را در دستور کار خود دارد که نتیجه آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.»


شهادت یکی از مستشاران نظامی سپاه در حمله اسرائیل به دمشق
در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: سحرگاه امروز جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، پاسدار رشید اسلام " میلاد حیدری" از مستشاران رشید نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به شهادت رسید.


علم‌الهدی: آقایان نیروی انتظامی و مسئولان فرودگاه و ترمینال باید به بی‌حجاب تذکر دهید
علم الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد: بنده عرض می‌کنم که بی‌حجاب هم ضداسلام است و هم ضدقانون. بی‌حجابی هم دین شکنی است و هم قانون‌گریزی. در این کشور، حجاب قانون است. آقایان نیروی انتظامی و برادران مسئول فرودگاه و ترمینال بدانند که فرد بی‌حجاب خلاف قانون عمل می‌کند و شما که مسئول حفظ نظم حوزه خود هستید، باید قانون‌مدار باشید و به بی‌حجاب تذکر دهید.


افشاگری یک نماینده درباره سفر بودن وزیر آموزش و پرورش در زمان پرداخت نشدن حقوق فرهنگیان
محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: عدم درک درست وزیر آموزش و پرورش و تیم مالی نسبت به این بحث و عدم همکاری درست سازمان برنامه و بودجه در نقطه پایانی باعث این اتفاقات شد. وی افزود: در چنین شرایط حساسی شخص وزیر هم چند روزی در سفر زیارتی کربلا بوده و در کشور حضور نداشت در حالی که فرهنگیان در وضعیت حساسی به سر می‌بردند.


ممانعت از ورود افراد بی‌حجاب به محوطه‌ی تاریخی طاق بستان کرمانشاه
در ویدیویی که کانال تلگرامی روزنامه دولت منتشر شده است عده ای در محوطه‌ی تاریخی طاق بستان کرمانشاه مانع افراد بی حجاب شدند.


ادعای باکو: رسیدگی اولیه به اقدام تروریستی علیه فاضل مصطفی (نماینده مجلس)، بر ردپای ایران دلالت دارد
«آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اظهارات دیروز «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که «رسیدگی اولیه به اقدام تروریستی علیه فاضل مصطفی (نماینده مجلس)، بر ردپای ایران دلالت دارد».


مردی که روی سر دو خانم بدون حجاب ماست ریخت
در فیلمی که منتشر شده یک مرد با اعتراض به دو خانم بدون حجاب از آن‌ها می‌خواهد که حجاب کامل را رعایت کنند، ولی با مخالفت این دو نفر رو به رو می‌شود. سپس بر روی سر دو بانوی فاقدحجاب ماست می‌ریزد.


دونالد ترامپ با دستبند در دادگاه حضور نخواهد یافت
جو تاکوپینا، وکیل دونالد ترامپ، می‌گوید در جلسه دادگاه پیش‌رو از دستبند برای موکلش استفاده نخواهد شد. تاکوپینا با بیان اینکه احساس می‌کند «حکومت قانون در کشور مُرده است»، به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت: «به جناب رئیس‌جمهور [سابق]دستبند زده نخواهد شد، با این حال مطمئن هستم آن‌ها سعی خواهند کرد از طریق نمایش دادن او لذتی کسب کنند و تبلیغاتی به راه بیاندازند.»


یکی از اماکن گردشگری دزفول بدلیل پذیرش افراد بی حجاب پلمب شد
مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول اظهار کرد: پیرو مقابله با بی حجابی یکی از امکان تفریحی و گردشگری دزفول به دلیل پذیرش افرادی که کشف حجاب کرده بودند پلمب شد.

نظرات بینندگان