arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

چهار شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون چهار شهرستان گناباد، نیشابور، زبرخان و میان جلگه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون چهار شهرستان گناباد، نیشابور، زبرخان و میان جلگه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.
 
دکتر محمد پهلوان کاشی   افزود: این درحالی است که هفته اخیر هیچ شهرستانی از استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار نداشت.
 
وی ادامه داد: همچنین هفته گذشته تنها شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که کماکان تنها شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی این شهرستان است.
 
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند گفت: هم اینک مشهد و شهرستان‌های باخرز، بجستان، بردسکن، تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خلیل‌آباد، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات و مه ولات، وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
 
پهلوان افزود: شهرستانهای با وضعیت آبی کرونایی در استان خراسان رضوی چهار شهرستان شامل بینالود، خوشاب، داورزن و صالح آباد هستند.
 
وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در نخستین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامدهای آن جلوگیری شود.
 
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۵۳۴ تن رسیده است.
 
تا کنون هفت میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 
۶۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۹ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۶۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تا کنون تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۱۹ دُز رسیده است.
 
هم اینک ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۷۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
نظرات بینندگان