arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲

بالا آمدن سطح آب پشت سد کمندان ازنا / روستا تخلیه شد

مدیر کل بحران استانداری لرستان از بالا آمدن سطح آب پشت کمندان ازنا خبر داد. وی تصریح کرد: به دلیل بالا آمدن سطح آب پشت سد کمندان شهرستان ازنا، روستای واقع در حریم سد تخلیه و ساکنین آن به مکانی امن منتقل شده و عشایر مستقر در این منطقه نیز به نقاط امن جابجا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیر کل بحران استانداری لرستان از بالا آمدن سطح آب پشت کمندان ازنا خبر داد.

مهدی پازوکی امروز ۲۳ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان که مخاطرات بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان پیش‌بینی می‌شود، آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی، پرهیز از جابه جایی عشایر کوچ رو و عدم چرای دام، عدم توقف در حاشیه مسیل ها، و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل بالا آمدن سطح آب پشت سد کمندان شهرستان ازنا، روستای واقع در حریم سد تخلیه و ساکنین آن به مکانی امن منتقل شده و عشایر مستقر در این منطقه نیز به نقاط امن جابجا شدند.

نظرات بینندگان