arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

فقط ۳۱ درصد سد کرج پُر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: ذخیره سد طالقان به ۴۱ درصد و سد کرج هم به ۳۱ درصد رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: ذخیره سد طالقان به ۴۱ درصد و سد کرج هم به ۳۱ درصد رسیده است.

داوود نجفیان با اشاره به اینکه بارش‌های زمستانی سال گذشته خوب بوده است، اظهار کرد: هر چند سال گذشته پاییز پر بارشی نداشتیم ولی بارندگی زمستانه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تا حدی از دغدغه بحران آب در البرز کاسته است، توضیح داد: امیدواریم از اواخر این ماه تا پایان بهار بارش‌های خوبی در استان داشته باشیم تا بخش دیگری از کمبود بارش در پاییز سال گذشته جبران شود.

وی در پاسخ به وضعیت بارندگی در سال آبی جاری هم گفت: از مهر سال گذشته تا نیمه فروردین امسال مجموع بارش‌ها دو درصد کاهش داشته و طی این مدت حدود ۲۴۲ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است.

نجفیان در پاسخ به وضعیت ذخیره سدهای کرج هم توضیح داد: در حال حاضر ذخیره سد طالقان به ۴۱ درصد رسیده و با این احتساب کسری آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: در حال حاضر ۳۱ درصد ظرفیت سد کرج هم پر است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۳ درصد کسری ذخیره مواجه هستیم.

این مسئول ابراز کرد: هر چند طی چند ماه گذشته بارش‌های خوبی داشتیم ولی مردم نباید به این حجم از بارندگی دل خوش کنند چون استفاده بی رویه از منابع آبی باعث شده، تامین آب همچنان دغدغه بزرگ استان باشد به همین دلیل همه ما باید به سهم خود مدیریت مصرف را لحاظ کنیم تا بتوانیم فصل گرم را بدون مشکل سپری کنیم.

نظرات بینندگان