arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲

فرمانده انتظامی عباس‌آباد در پی حادثه روستای دانیال برکنار شد

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از عزل فرمانده انتظامی عباس آباد به دستور سردار میرزایی فرمانده فراجای استان در پی حادثه روستای دانیال آن شهرستان خبر داد. ۲۶ فروردین معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس کشی و جانمایی کانکس کرده بود که با واکنش اهالی روبرو و درگیری منجر می‌شود. با بالا گرفتن درگیری‌ها ۲ نفر با شلیک ماموران فوت می کنند و ۳ نفر دیگر مصدوم می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از عزل فرمانده انتظامی عباس آباد به دستور سردار میرزایی فرمانده فراجای استان در پی حادثه روستای دانیال آن شهرستان خبر داد.

روح الله سلگی با تاکید بر عهد دولت با مردم برای تامین منافع آنها اظهار کرد: انقلاب اسلامی تامین منافع مردم را مقدم بر هر چیزی می داند و از این رو با دستور ویژه استاندار مازندران ماجرای روستای دانیال شهرستان عباس آباد وارد مرحله بررسی همه جانبه شد.

وی با بیان این که، قصور یک فرد به معنای زیر سوال رفتن خدمات دستگاه و سازمان نیست افزود: فراجا با تقدیم ۱۳ هزار شهید نقش بی بدیلی در تامین امنیت مردم داشته است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: امروز برای دومین بار با ۲ خانواده داغدار گفتگو کردم و عرض کردم مراحل رسیدگی به این واقعه تلخ تا احقاق حق کامل مردم عزیز و محجوب ادامه دارد.

۲۶ فروردین معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس کشی و جانمایی کانکس کرده بود که با واکنش اهالی روبرو و درگیری منجر می‌شود.

با بالا گرفتن درگیری‌ها و ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیات امنای دفتر موقوفه و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی فرماندهی شهرستان عباس آباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از فوت ۲ عامل نزاع و درگیری دسته جمعی و مصدومیت ۳ نفر دیگر بر سر اختلافات ملکی در موقوفه عام دانیال در سلمانشهر خبر داده بود.

دانیال یکی از روستاهای بخش سلمانشهر عباس آباد است که در سال های پیش به ویژه سال ۱۳۹۴ هم اهالی این روستا نسبت به وقفی بودن گستره زیادی از زمین های این روستا و مشکلات عدم ساخت و ساز، دریافت انشعابات آب، برق و گاز و کشت و کار روی این اراضی خریداری شده نارضایتی خود را به مسوولان ابراز داشتند و خواستار تعیین تکلیف این اراضی شده بودند.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفته که رییس قوه قضاییه به ماجرای روستای دانیال سلمان‌شهر ورود کرده است.

همچنین نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود کند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

نظرات بینندگان