arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

هاارتص: اسرائیل سامانه راداری خود را در اوکراین مستقر کرده

روزنامه عبری زبان هاارتص در شماره امروز دوشنبه خود اعلام کرد، رادار‌های تولید اسرائیل برای کشف و رصد هواپیما‌های بدون سرنشین در اوکراین مستقر شده‌اند. این رسانه در عین حال مدعی شد که اوکراین این رادار‌ها را هفته گذشته به عنوان کمک از یک سازمان مردم نهاد لیتوانی دریافت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک رسانه عبری زبان فاش کرد، اسرائیل سامانه راداری خود را برای کشف هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در اوکراین مستقر کرده است.

روزنامه عبری زبان هاارتص در شماره امروز دوشنبه خود اعلام کرد، رادارهای تولید اسرائیل برای کشف و رصد هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین مستقر شده‌اند.

این رسانه در عین حال مدعی شد که اوکراین این رادارها را هفته گذشته به عنوان کمک از یک سازمان مردم نهاد لیتوانی دریافت کرده است.

به زعم این رسانه رادارهای مذکور که تولید شرکت اسرائیلی رادا هستند، توسط یک سازمان لیتوانی خریداری شده و به اوکراین هدیه شده است.

در ادامه هم تاکید می‌کند اولین سه رادار از نوع ieMHR در اوکراین نصب و راه اندازی شده‌اند و قادر هستند نسبت به خطرات هوایی کوتاه برد از جمله موشک، گلوله‌های خمپاره و هواپیماهای بدون سرنشین هشدار دهند.

این رسانه عبری زبان نگفت چگونه یک سازمان مردم نهاد لیتوانیایی می‌تواند جنگ افزار از اسرائیل خریداری کرده و آموزش بکارگیری این سامانه‌ها چگونه به سربازان اوکراینی منتقل شده است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان از پوشش‌های مختلفی برای حضور در جنگ اوکراین استفاده می‌کند که یکی از آنها طرف‌های ثالث است، قبل از این هم روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرده بود، موجودی بسیاری از مخازن تسلیحات آمریکا در (فلسطین اشغالی) از طریق بندر اشدود به اوکراین حمل شده‌اند.

نظرات بینندگان