arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

نامه دیپلمات‌های سابق آمریکا به بایدن: فشار حداکثری بر ایران ادامه یابد

ده‌ها دیپلمات ارشد سابق آمریکا  به طور رسمی از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا رویکرد خود در قبال ایران را دگرگون کند. در بخشی از این نامه آمده است: «امروز، ما نامه می‌نویسیم تا از شما و تیم شما بخواهیم که تمام تلاش‌های دیپلماتیک در قبال جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنید و به جای آن ساز و کار "فشار حداکثری" تنها سیاست موثر برای محافظت از مردم آمریکا، را دوباره تحمیل کنید.» در این نامه آمده است، ایالات متحده هرگز نباید با دشمنی با چهار دهه لفاظی پشت میز مذاکره بشیند. این دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند که سیاست ایالات متحده در قبال ایران ضعیف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ده‌ها دیپلمات ارشد سابق آمریکا  به طور رسمی از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا رویکرد خود در قبال ایران را دگرگون کند.

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» روز سه شنبه در این زمینه نوشت که شماری از دیپلمات‌های ارشد سابق آمریکا در پنجمین سالگرد تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در  خروج برجام، طی نامه‌ای به بایدن استدلال کرده‌اند که راهبرد کنونی بایدن برای کاهش تحریم‌ها در ازای رفتار خوب ایران خطرناک است، زیرا این رویکرد نه به اهرم‌های فشارایالات متحده، بلکه به ترجیحات ایران بستگی دارد.

در بخشی از این نامه آمده است: «امروز، ما نامه می‌نویسیم تا از شما و تیم شما بخواهیم که تمام تلاش‌های دیپلماتیک در قبال جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنید و به جای آن ساز و کار "فشار حداکثری" تنها سیاست موثر برای محافظت از مردم آمریکا، را دوباره تحمیل کنید.»

در این نامه آمده است، ایالات متحده هرگز نباید با دشمنی با چهار دهه لفاظی پشت میز مذاکره بشیند. این دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند که سیاست ایالات متحده در قبال ایران ضعیف است.

نظرات بینندگان