arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

 تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت رشکان

با فراهم شدن شرایط مناسب برای زادآوری این گونه در معرض انقراض، نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش رشکان متولد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: با فراهم شدن شرایط مناسب برای زادآوری این گونه در معرض انقراض، نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش رشکان متولد شد.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اظهار کرد: 6 راس گوزن زرد ایرانی در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت و احیای این گونه، آبان سال گذشته از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و سایت تکثیر و پرورش رشکان منتقل شدند که تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی، نشانگر سازگاری این گونه با محیط و شرایط مطلوب زیستی آنها در این سایت پارک ملی دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه با شروع فصل زادآوری گوزن‌ها، پایش و کنترل وضعیت زیستگاه آنها شدت یافته است، گفت: محیط‌بانان و دامپزشکان پارک ملی دریاچه ارومیه به‌صورت شبانه‌روزی، وضعیت زیستی و سلامتی آنها را پایش می‌کنند و شرایط مطلوبی برای زادآوری گوزن‌ها و رشد گوساله‌ها وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای برنامه عمل ملی حفاظت از گوزن زرد ایرانی تصریح کرد: احداث آب انبارها و ترمیم آبشخورها، نصب دوربین‌های مداربسته، اجرای عملیات زیستی برای گونه‌های مهاجم گوشتخوار، افزایش گشت و کنترل در جزیره اشک و احداث مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه برای جلوگیری از انقراض این گونه، بخشی از برنامه ملی حفاظت از گوزن زرد ایرانی بوده است که با تولد نخستین گوزن در این سایت، امیدها برای احیای این گونه ارزشمند بیشتر شده است.

نظرات بینندگان