arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

بازداشت یک زن ایرانی در فرودگاه قاهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک زن ایرانی به همراه فرزندش به دلیل ارائه گذرنامه جعلی فرانسه در فرودگاه بین المللی قاهره، بازداشت شد.

به گزارش عصر ایران ،سایت مصری "الیوم السابع" نوشت: همزمان با نخستین سفر معاون رئیس جمهور ایران (حمید بقایی) به قاهره، مقامات بخش گذرنامه فرودگاه بین المللی قاهره، یک زن ایرانی را به همراه کودکش به دلیل ارائه گذرنامه جعلی فرانسه بازداشت کردند.

این زن ایرانی قصد داشت به وسیله گذرنامه جعلی فرانسه، از طریق فرودگاه قاهره به فرانسه سفر کند.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور ایران برای دیدار با محمد مرسی رئیس جمهور مصر و تسلیم دعوتنامه محمود احمدی نژاد به وی، دیروز سه شنبه وارد قاهره شد. احمدی نژاد در این دعوتنامه از مرسی برای سفر به تهران و حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد دعوت کرده است.

در این گزارش آمده است: هنگام انجام اقدامات برای سوار شدن به هواپیما، یکی از زنان مسافر ادعا کرد او و کودکش فرانسوی هستند. افسر بخش گذرنامه به آنها مشکوک و در پی بررسی، مشخص شد ویزاهای مصر ثبت شده بر روی گذرنامه ها، جعلی هستند.
 
همچنین در بازرسی این زن، گذرنامه های ایرانی او و کودکش نیز کشف شد. این گذرنامه ها نیز دارای ویزاهای جعلی مصر بودند.

این زن و کودک ایرانی که از ترکیه به مصر آمده بودند قصد داشتند به وسیله گذرنامه جعلی فرانسه و با استفاده از ترانزیت فرودگاه قاهره، به فرانسه سفر کنند.

این زن ایرانی در نهایت اعتراف کرد که قصد داشته به اروپا مهاجرت کند . وی با دستور رئیس بخش گذرنامه ضمن معرفی به دادستانی، در فهرست افراد ممنوع الورود به مصر ثبت و سپس دستور بازگرداندن او به کشور مبداء یعنی ترکیه صادر شد.

نظرات بینندگان