arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

هوای همدان برای همه گروه‌های سنی «خطرناک» است

مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شرایط هوای خطرناک برای تمام گروه‌های سنی در همدان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: مهدی خدابخشی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط هوا در همدان بسیار ناسالم و برای تمام گروه‌های سنی خطرناک است بنابراین تمام گروه‌ها باید از تردد و حضور در فضای باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شاخص غلظت گردوغبار در هوا ۳۵۳ ppm است، تصریح کرد: فعالیت بدنی در فضای باز مانند ورزش کردن و دوچرخه سواری با توجه به وضعیت آلودگی هوا توصیه نمی‌شود و ممنوع است.

مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، سالمندان، کودکان و نوزادان نباید تا پایان امروز در فضای باز حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: پنجره‌های مشرف به فضای باز باید بسته باشند، کولرهای آبی باید خاموش شوند و اگر شهروندان با خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند، باید شیشه خودرو را بالا بکشند. 

خدابخشی با تأکید بر استفاده از ماسک در این هوا بیان کرد: ماسک سه لایه بخشی از آلودگی هوا را می‌گیرد اما به صورت کامل این کار انجام نمی‌شود و مورد مناسب در زمان آلودگی هوا ماسک‌های N۹۵ است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظرات بینندگان