arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

تورم تصاعدی مهمتر از احیای دوباره سازمان مدیریت

محمد خوش‌چهره
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ایده و طرح احیای دوباره سازمان مدیریت کشور موافق نیستم؛ زیرا تصور می‌کنم در شرایط کنونی اولویت اصلی اقتصاد کشور این مورد نیست.

 در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور به این شرایط رسیده است، به نظر می‌رسد اولویت اول کشور بویژه نهاد قانونگذاری مانند مجلس، تلاش برای احیای عقلانیت اقتصادی در کشور است.

امری که حداقل در شرایط کنونی و نیاز به راهکارهایی کوتاه‌مدت، طرحهایی مانند احیای سازمان مدیریت، نمی‌تواند آن را تأمین کند.

نهادهایی مانند سازمان مدیریت سابق یا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، ابزارهای اقتصادی یک دولت برای پیشبرد برنامه‌هایش هستند، اما اکنون تصمیم‌های اقتصادی دولت نهم و دهم، شرایط کشور را از تولید گرفته تا اشتغال و تورم به سمتی برده که فعلاً بودن یا نبودن سازمان مدیریت سابق با همان ساختارهای تشکیلاتی نمی‌تواند راهگشا باشد.

تأکید می‌کنم که منظور از مخالفت با این طرح، به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت است، نه اینکه با چنین طرحی به طور کلان و در طول سالهای آینده مخالفتی باشد، بلکه در شرایط کنونی، به نظر می‌رسد باید اولویت اول و اساسی مجلس، اتخاذ تدابیری باشد که جلوی تورم تصاعدی را بگیرد و همچنین اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را از بلاتکلیفی کنونی برهاند.
نظرات بینندگان