arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

وزیر کشور: صحبت‌های رئیس‌جمهور در مورد حق‌آبه هیرمند به اندازه کافی گویا بود/ تا تصویب قانون جدید، برای انتخابات بر اساس قوانین موجود عمل می‌‌کنیم

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده است، طبیعتا ما همچنان باید بر اساس قوانین موجود عمل کنیم. بر اساس قانون موجود ما باید شرایط را برای کسانی که باید استعفا دهند به موقع اعلام کنیم که شش ماه قبل از ثبت‌نام باید این کار انجام شود اما قبل از آن هم باید به اطلاع همه برسانیم که خود را برای استعفا آماده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر کشور گفت: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده است، طبیعتا ما همچنان باید بر اساس قوانین موجود عمل کنیم. بر اساس قانون موجود ما باید شرایط را برای کسانی که باید استعفا دهند به موقع اعلام کنیم که شش ماه قبل از ثبت‌نام باید این کار انجام شود اما قبل از آن هم باید به اطلاع همه برسانیم که خود را برای استعفا آماده کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار خود با همتای ویتنامی‌اش عنوان کرد: ملاقات با وزیر امنیت ویتنام در خصوص تعاملات دوجانبه بین ایران و این کشور بود. نکات مشترکی بین ما دو کشور هست در روابط و سیاست‌های بین‌الملل همکاری خوب و هم افزایی بین دو کشور وجود دارد  و مواضع نسبتا مشترکی از سوی آنها در حمایت از مواضع ایران در مقاطع مختلف ابراز شده است و بالعکس ایران هم از آنها حمایت کرده است. لذا توسعه روابط دوجانبه مدنظر بوده و در این رابطه ما یک تفاهم‌نامه امنیتی بین وزارت کشور خودمان و وزارت امنیت ویتنام امضا کردیم همچنین یکی دو تفاهم نامه بین وزیر دادگستری با آنها امضا شد و به دنبال توسعه روابط با آنها هستیم.

وی در مورد شهادت مرزبانان در جنوب شرق کشور گفت: طبیعتاً این اقدام، کار جنایتکارانه‌ای بود که حتماً برخورد جدی و قاطع با عوامل آن آنها و حامیان آنها و مشوقان آنها خواهد شد و انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر کشور گفت: ما تفاهمی در سطح وزارتخانه‌های مربوطه و کمیسیون مشترک داریم به اضافه در سطح استانی هم در استان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس با ارتشی‌های پاکستانی ارتباطات برقرار است آنها هم از حادثه اتفاق افتاده ابراز تاسف کردند. باید حتما این همکاری را داشته باشند که ان‌شاءالله کسانی که مرتکب این جنایاتی شدند به سزای اعمال خود برسند ارتباط برقرار است باید در صحنه عمل با همکاری‌های پاکستانی‌ها این اتفاق بیفتد که زودتر عواملی که مجری چنین کار جنایتکارانه‌ای بودند، به سزای اعمال خودشان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال سفر به پاکستان برای رایزنی مجدد در این خصوص وجود دارد، گفت: اگر ضرورتی پیدا شود، حتما در مورد سفر به پاکستان و رایزنی دوباره با مقام‌های آنها تردیدی نخواهیم داشت. اما فعلا ضرورتی برای این کار نیست.

وحیدی در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده است، طبیعتا ما همچنان باید بر اساس قوانین موجود عمل کنیم. بر اساس قانون موجود ما باید شرایط را برای کسانی که باید استعفا دهند به موقع اعلام کنیم که شش ماه قبل از ثبت‌نام باید این کار انجام شود اما قبل از آن هم باید به اطلاع همه برسانیم که خود را برای استعفا آماده کنند لذا بر این اساس ما بر اساس قانون موجود همین کار را جلو می‌بریم اگر قانون جدید تصویب شد و در آن تغییراتی ایجاد شد، بنابر قانون جدید کارها و اقدامات جدیدی که باید انجام دهیم را انجام خواهیم داد.

وزیر کشور در خصوص عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود و اقدامات احتمالی ایران گفت: فکر می‌کنم صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور به اندازه کافی گویا بود.

نظرات بینندگان