arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

هشدار رییس واگنر: اگر تلاش‌های جنگی نامنظم و ضعیف در اوکراین ادامه پیدا کند، یک «انقلاب» جدید می‌تواند روسیه را تکان دهد

رییس گروه شبه‌نظامی واگنر در ارزیابی کوبنده‌ای درباره آمادگی نظامی مسکو هشدار داد و گفت که اگر تلاش‌های جنگی نامنظم و ضعیف در اوکراین ادامه پیدا کند، یک «انقلاب» جدید می‌تواند روسیه را تکان دهد. این اظهارات اختلافات در سلسله مراتب نظامی حکومت ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را بیشتر آشکار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس گروه شبه‌نظامی واگنر در ارزیابی کوبنده‌ای درباره آمادگی نظامی مسکو هشدار داد و گفت که اگر تلاش‌های جنگی نامنظم و ضعیف در اوکراین ادامه پیدا کند، یک «انقلاب» جدید می‌تواند روسیه را تکان دهد. این اظهارات اختلافات در سلسله مراتب نظامی حکومت ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را بیشتر آشکار کرده است.

به گزارش وب‌سایت یورو نیوز، یوگنی پریگوژین در مصاحبه‌ای با کنستانتین دولگوف، وبلاگ‌نویس طرفدار روسیه گفت که نیرو‌های مسکو آمادگی مقاومت در برابر نیرو‌های وفادار کی‌یف در خاک روسیه را ندارند.  

او همچنین از توانایی‌های ارتش اوکراین تمجید کرد و از مسکو خواست برای اجتناب از یک درگیری طولانی‌مدت و پرهزینه، تلاش‌های جنگی خود را تشدید کند.  

پریگوژین گفت: «من معتقدم اوکراینی‌ها امروز یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان هستند.» او نیرو‌های کی‌یف را «سازماندهی شده، آموزش دیده و اطلاعات آن‌ها را در بالاترین سطح» ارزیابی کرد. او ادامه داد: «آن‌ها می‌توانند هر سیستم نظامی چه نظام اتحاد جماهیر شوروی [سابق]و چه برای ناتو را با موفقیت اداره کنند.»

در روز‌های اخیر گروهی از روس‌های ضدپوتین وارد منطقه بلگورود شدند و خشم و سردرگمی تحلیلگران نظامی روسیه را برانگیختند.  پریگوژین در پاسخ به سوالی درباره این حادثه گفت که «نیرو‌های دفاعی روسیه آماده مقاومت در برابر این گروه به هر شکل و فرمی نیستند.»

به گفته پریگوژین، گروه «ارتش داوطلبان» بدون زحمت وارد روسیه می‌شوند و بدون هیچ عواقبی از مرز عبور می‌کنند.

او مکررا از سلسله مراتب نظامی سنتی روسیه انتقاد کرده و همواره در جنگ قدرت با فرماندهان نظامی ارتش برای رهبری ارتش پوتین در شرق اوکراین بوده است.  

او اوایل این ماه، فرماندهان روسیه را مسئول «ده‌ها هزار» تلفات واگنر دانست، چرا که به گفته او مهمات کافی وجود نداشته است.  

فرمانده واگنر‌ها از مسکو خواست تا تلاش خود را برای شکست دادن اوکراین افزایش دهد. او از پوتین خواست تا «حکومت نظامی و موج جدیدی از بسیج» را اعلام کند. او هشدار داد اگر تلفات روسیه ادامه یابد، «همه این تقسیم‌بندی‌ها می‌تواند به انقلابی درست مانند انقلاب سال ۱۹۱۷ ختم شود.»

او گفت: «اول سربازان و بعد از آن عزیزانشان قیام خواهند کرد. این اشتباه است که فکر کنیم بستگان آن‌ها صد‌ها نفر هستند. در حال حاضر ده‌ها هزار نفر از بستگان کشته‌شدگان در جنگ وجود دارند و احتمالا تعداد آن‌ها به صد‌ها هزار نفر خواهند رسید و ما نمی‌توانیم از این وضعیت چشم بپوشیم.»

نظرات بینندگان