arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل پرسپولیس: خیلی‌ها ناراحتند که چرا به فینال رفتیم / داور دربی باید ایرانی باشد / شاید جام قهرمانی لیگ را در دربی و مقابل هواداران رونمایی کنیم / ۳۰-۴۰ میلیارد بدهی بیمه داریم / اگر می‌گفتیم مجوز حرفه‌ای گرفتیم خیلی‌ها ممکن بود سکته کنند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت که خیلی‌ها از صعود سرخپوشان به فینال جام حذفی ناراحت شده و خوابشان به هم ریخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت که خیلی‌ها از صعود سرخپوشان به فینال جام حذفی ناراحت شده و خوابشان به هم ریخته است.

رضا درویش درباره صعود پرسپولیس به فینال جام حذفی گفت: خداراشکر امروز هم بازیکنان بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند، شاید در چند دقیقه اول، 7،8 موقعیت گل داشتیم اما بعد از آن یک مقدار حریف را دست کم گرفتند و بازی گره خورد. الان آماده هستیم که جام دیگری را به هواداران پرشوری که علاقه‌مند بودند امروز در ورزشگاه باشند، تقدیم کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی، سازمان لیگ هزینه میزبانی ورزشگاه را پرداخت می‌کند یا به طور مساوی بین دو باشگاه تقسیم می‌شود و همچنین درآمدهای حاصله از این بازی، گفت: فکر می‌کنم با توجه به اینکه دو تیم تهرانی هستند به طور مساوی بین دو باشگاه باید تقسیم شود. باید جلو برویم ببینیم چه می‌شود. درآمد‌های بازی هم فکر می‌کنم برای دو باشگاه باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به درخواست استقلالی‌ها که گفتند داور دربی حذفی خارجی باشد و آیا شما اعتراضی به داوری‌ها دارید، خاطرنشان کرد: شاید یکی از تیم‌هایی که در 7،8 هفته اول بیشترین ضرر را از داوری دید تیم ما باشد. در عین حال گفته شده که اشتباهات جزو داوری است اما حتماً داوران پرتوانی داریم که داوری‌های خوبی داشتند و ما هم معتقدیم که داور باید ایرانی باشد.

درویش درباره نقل و انتقالات پرسپولیس عنوان کرد: اجازه دهید فینال جام حذفی را برگزار کنیم و بعد از آن به این موضوع هم فکر می‌کنیم.

وی درباره اینکه مدیران استقلالی‌ها معتقد شرایط دو تیم یکسان نیست و پرسپولیس به لحاظ مالی تأمین است، گفت: این مسائل حاشیه‌ای است و بهتر است که به حاشیه نپردازیم. از فرصت استفاده کنم و هم از مربی تراکتور و هم مربی سپاهان تشکر کنم که قهرمانی را به پرسپولیس تبریک گفتند. امیدوارم لیگ گرمی را با حضور آنها داشته باشیم. این مسائل، داخلی است و بهتر بود که مدیر استقلال این مسائل را بروز نمی‌داد، من می‌دانم که کریمی چقدر برای استقلال زحمت می‌کشد و امیدوارم مشکلات آنها هم برطرف شود. پرسپولیس اگر انگیزه دارد، یکی از دلایلش این است که استقلال حریفش است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که باشگاه برنامه‌ای دارد تا جام قهرمانی لیگ را در دربی و مقابل هواداران رونمایی کند، تصریح کرد: یکی از گزینه‌های ما این موضوع است و باید با آقای لشگری (روابط عمومی باشگاه) بنشینیم و در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم. اگر بشود شاید این کار را انجام دهیم.

درویش در واکنش به این موضوع که هواداری‌ها برای پرسپولیس تونل قهرمانی تشکیل دادند و آیا از استقلال هم این انتظار را دارید، گفت: از بازیکنان هوادار تشکر می‌کنم. مهم این است که نتیجه‌ای که هواداران‌مان را راضی می‌کند کسب کنیم. مسائل حاشیه‌ای هرچقدر کمتر باشد بهتر است .

وی درباره میزان درصد پرداختی‌ها به بازیکنان و ناراحتی آنها گفت: بعید می‌دانم ناراحت باشند، همه بالای 76 درصد گرفتند. نمی‌خواهیم این دغدغه‌ها را مطرح و ذهن هواداران را مکدر کنیم. هر روز یک چک برگشتی داریم و همینطور مسائل مالیاتی است. همین الان 30-40 میلیارد بدهی بیمه داریم. چندین طلب برای سال 80 و 85 بوده که ما نبودیم. طلب 50 میلیاردی الان یک میلیارد و 400 میلیون تومان شده است. همه این مسائل باعث شده که نتوانیم آن‌طور که باید و شاید قراردادها را پرداخت کنیم. پیروزی امروز ما ماحصل تمرینات شبانه‌روزی بازیکنان و اعضای تیم بود و از همه خوشی‌های‌شان زدند تا این نتیجه را بگیرند و باشگاه هم باید به تعهداتش را عمل کند. اگر مشکلات حساب را مرتفع کنیم تلاش خواهیم کرد یک مقدار دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به حاشیه‌هایی که درباره تقدیر از کارکنان باشگاه به وجود آمد، گفت: کجا باید بگوییم که این همه دشمنی به خاطر چیست. وقتی به باشگاه رفتم پرسنل دوست داشتند که با جام قهرمانی عکسی داشته باشند. گفتم اگر این نتایج به دست آمده است تک‌تک پرسنل باشگاه سهیم بودند و ما گفتیم که تشکری از این دوستان داشته باشیم، چون هیچ وقت آنها دیده نمی‌شوند. در عکس یادگاری گفتیم خانم‌ها جلو باشند و عکس‌های تکی هم گرفته شد ولی دوست داشتند که عکس دسته‌جمعی گرفته شود. این همه زحمت را نادیده گرفتند، شما فکر می‌کنیم این افراد دل‌شان برای کارکنان باشگاه سوخته است؟ همه دنبال این هستند که به شکلی خدشه‌ وارد کنند.

وی ادامه داد: در همین بحث مجوز حرفه‌ای دیدید که چه کسانی برای پرسپولیس مشکل‌ ساز بودند. با پرسپولیس و درویش مشکل دارند، اما دیگر قرار نیست که با ایران مشکل داشته باشند. این تیم پرسپولیس ایران است. خواهش می‌کنم شرایط باشگاه‌های عربستان، چین و ... را مطالعه کنید که چند باشگاه‌شان دولتی است، آیا یک خبرنگار‌ یا هوادار‌شان حرفی می‌زند؟ همین الان که ما به فینال حذفی رفتیم خیلی‌ها خواب ندارند و ناراحت هستند که چرا به فینال رفتیم. خدا خواست که فینال برویم و ربطی به من نداشت. هر کار و دسیسه‌ای که خواستند ایجاد کردند. در چنین فضایی چنین مشکلاتی هم به وجود می‌آید.

درویش در پاسخ به این سؤال که پس از اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر کسب مجوز حرفه‌ای، چرا باشگاه پرسپولیس رسماً این موضوع را اعلام نکرد؟ گفت: یک کمیته بدوی است که زیر نظر AFC قرار دارد ولی در فدراسیون کار می‌کند. این کمیته باید گزارش‌ خود را به دبیرکل فدراسیون اعلام کند و از آن طریق اعلام شود. قانون می‌گوید که اگر شما اعتراض کردید این پرونده به کمیته استیناف می‌رود. می‌خواهم بگویم که اگر من اعتراض نکنم که پرونده‌مان به استیناف نمی‌رود. خیلی‌ها می‌خواهند مجالی برای مصاحبه پیدا کرده و یک چیزی را مطرح کنند. من که مجوز گرفته‌ام می‌روم اعتراض کنم تا مجوزم را باطل کنند؟ ما اعلام نکردیم چون چنین جوهایی درست می‌شد. به دنبال نشان دادن این نبودیم که توانستیم، هواداران هم می‌دانند و بقیه آن حاشیه است. فدراسیون نامه زد و طبق آن مجوز را گرفتیم و اگر ما اعلام می‌کردیم خیلی‌ها ناراحت می‌شدند و ممکن بود سکته کنند.

نظرات بینندگان