arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

واكنش شوراي شهر به سريال دنباله‌دار نابودي درختان تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با تشريح جزييات تغيير كاربري ملكي در بلوار نيما يوشيج منطقه شهران كه علي‌رغم كاربري فضاي سبز، به تعاوني‌هاي مسكن واگذار شده است، گفت: تغيير كاربري اين اراضي خلاف قانون است و شوراي شهر مانع از بين رفتن درختان اين اراضي خواهد شد.
حمزه شكيب، با اشاره به دريافت گزارش‌هاي مردمي در خصوص ساخت و ساز در ملكي كه حاوي بيش از 2700 اصله درخت و داراي كاربري فضاي سبز بوده است، گفت: در پي بررسي‌هاي كميسيون عمران در اين باره، مشخص شد كه ملك ياد شده متعلق به شهرداري بوده و اكنون به دو تعاوني مسكن واگذار شده است كه تنها وسعت اراضي يكي از اين دو قطعه، 12 هزار متر مربع است.
وي ادامه داد: اين در حاليست كه اين اراضي در طرح تفصيلي گذشته و همين‌طور طرح تفصيلي جديد ملاك عمل، كاربري فضاي سبز دارد.
به گفته شكيب، كميسيون ماده پنج در شهريور ماه سال گذشته طي مكاتباتي با تغيير كاربري ملك ياد شده از فضاي سبز به مسكوني موافقت كرده است.
وي با بيان اينكه در طرح جامع شهر تهران تبصره‌اي مبني بر عدم تغيير كاربري اراضي داراي كاربري فضاي سبز تا پايان سال 90 وجود داشت، افزود: شوراي شهر تهران بهمن‌ماه سال گذشته اين تبصره را براي پنج سال پيش‌رو نيز تمديد كرد و به اين ترتيب كميسيون ماده پنج برابر قانون، مجوز تغيير كاربري زمين‌هاي بلوار نيما يوشيج را نداشته است.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران تاكيد كرد: به اين ترتيب شهرداري تهران نمي‌تواند در اين اراضي كه در منطقه پنج واقع شده است، پروانه مسكوني صادر كند.
شكيب با بيان اينكه هنوز پروانه ساخت‌وساز در اراضي بلوار نيما يوشيج صادر نشده است، گفت: طي تماسي با مسوولان شهرداري تهران خواستار توقف صدور پروانه و جلوگيري از تخريب و از بين بردن درختان اين اراضي تا هنگام بررسي موضوع در شوراي شهر شده‌ايم.
وي با تاكيد بر اينكه قانون، تكليف را در چنين مواردي به صورت شفاف معين كرده است، اظهار كرد: تغيير كاربري فضاي سبز، خلاف طرح جامع شهر تهران است و كميسيون ماده پنج حق تصميم‌گيري بر خلاف ضوابط طرح جامع را ندارد.
شكيب افزود: هرگونه تصميم‌گيري خلاف طرح جامع شهر تهران بايد در شوراي عالي شهرسازي و معماري اتخاذ شود.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه مي‌توان مانع از بين رفتن درختان اراضي بلوار نيما يوشيج و جلوگيري از ساخت‌وساز در آن شد، تاكيد كرد: تلاش مي‌كنيم مانع از بين رفتن اين فضاي سبز شويم و شهرداري نيز مي‌تواند مشكل تعاوني‌هاي مسكن را از طريق واگذاري زمين ديگري حل كند.
ظاهرا در ايام ماه مبارك اطراف اراضي داراي كاربري فضاي سبز بلوار نيما يوشيج در منطقه پنج، حصار كشيده شده و براي ساخت‌وساز آماده شده است. اين مساله با واكنش اهالي منطقه مواجه شد و جمعي از معترضان به اين اقدام، هفته گذشته مقابل شهرداري تهران تجمع كردند.
اقدام اخير شهرداري تهران مبني بر واگذاري زمين داراي كاربري فضاي سبز به تعاوني مسكن، در حالي صورت گرفته كه در چند روز اخير، گزارش تكان‌دهنده‌اي از تخريب چندين هزار مترمربع از باغات ازگل نيز در صحن شوراي شهر منتشر شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا


نظرات بینندگان