arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

آمادگی برای مقابله با زلزله در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار تهران با تاکید بر اینکه تهران در معرض گسل‌های بزرگ و عمده‌ای است، گفت: باید آمادگی مقابله با زلزله در تهران وجود داشته باشد اما طرح این موضوع به معنای ترساندن مردم نیست.

مرتضی تمدن استاندار تهران صبح امروز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استانداری تهران که در وزارت کشور برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله در آذربایجان شرقی اظهار داشت: هر لحظه امکان وقوع این حادثه وجود دارد اما  مهم این است که چگونه خود را با این حادثه تطبیق داده و آن را مدیریت می‌کنیم تا کمترین آثار جنبی را داشته باشد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌های مربوط در امر کمک رسانی به زلزله زدگان قابل توجه بود، تصریح کرد: اگر چنین زلزله‌ای در تهران به وجود آید باید مدیریت بحران ما بسیار بالا باشد؛ برخی مواقع فراموش می‌کنیم خطر بیخ گوش ماست و امکان وقوع حادثه همواره وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تهران در معرض گسل‌های بزرگ و عمده‌ای است، گفت: باید آمادگی مقابله با زلزله در تهران وجود داشته باشد البته طرح این موضوع به معنای ترساندن مردم نیست بلکه واقعیتی است که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد از این رو باید مانورهای زلزله را با جدیت دنبال کنیم.

تمدن در ادامه به اختصاص هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات برای اینگونه حوادث اشاره و اظهار کرد: باید برای مدیریت یکپارچه، هماهنگ باشیم و سرعت داشتن را تمرین کنیم زیرا تمام مراکز بزرگ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در تهران وجود دارد و اگر مدیریت بحران رادر این شهر جدی نگیریم، برای کل کشور مشکل به وجود می‌آید.

استاندار تهران در ادامه سخنان خود به اجلاس جنبش عدم تعهد در کشورمان اشاره کرد و گفت: استان تهران میزبان اجلاس جنبش غیر متعدهاست و مدت‌هاست این بحث بخشی از توان مدیریتی استان را در حوزه‌های عمرانی، امنیتی و پشتیبانی به خود معطوف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات برای این است که این اجلاس به بهترین شکل ممکن به میزبانی ایران انجام شود، افزود: در این شرایط که این اجلاس آثار بین‌المللی دارد باید میزبانی در خوری داشته باشیم؛ هیئت دولت تشخیص داد تا تهران در این چند روز تعطیل باشد و این تعطیلات برای آسایش بیشتر مردم شکل گرفت.

تمدن با تاکید بر اینکه در برگزاری اجلاس باید سنگ تمام بگذاریم، یادآور شد: ترافیک، کشیک ادارات و سازمان‌ها برنامه‌ریزی برای استقبال، چگونگی گشت و گذار میهمانان، موضوعاتی است که در شورای اداری باید به آن توجه شود.


منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
5
دوباره این دور باطل زمین لرزه آمدن و نگرانی ناگهانی مسئولین برای تهران و بر لزوم آمادگی و این حرف ها داشتن تاکید کردن -انگار قرار است مسئولین موزامبیک آمادگی داشت باشند!- و حرف و حرف و حرف و .... فراموشی...
نظرات بینندگان