arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

استخدام معلمان حق التدریسی به تعویق افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هربار که معلمان حق التدریس در مقابل مجلس تجمع می کنند برخی نمایندگان هم به فکر استخدام آنها می افتند و طرح ها و لوایحی را ارئه می کنند تا کمکی به استخدام آنها کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، امروز به دلیل ارائه پیشنهادات مختلف در بررسی طرح استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و بوجود آمدن شبهه در بخشی از این طرح، تصویب نهایی آن باردیگر به تعویق افتاد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش را در دستور کار داشتند.

پیش از این و در جلسات قبلی مجلس کلیات این طرح به تصویب رسید اما نمایندگان مجلس بررسی جزئیات این طرح را در دستور کار داشتند که به دلیل مطرح شدن پیشنهادات مختلف و عدم تصویب آنها این طرح به تصویب نهایی نرسید و ادامه بررسی آن به جلسه امروز مجلس موکول شد.اما امروز نیز به دلیل پیشنهادات مختلف نمایندگان و ایجاد شبهه در بخشی از آن قرار شد بررسی این طرح در جلسه بعدی مجلس انجام شود.

یکی از پیشنهادات مطرح شده که به تصویب مجلس نرسید برداشتن عبارت "برگزاری آزمون" برای استخدام مربیان پیش دبستانی بود.در ادامه بررسی این طرح چند تن از نمایندگان با حضور در جایگاه هیات رئیسه به لاریجانی رئیس مجلس متذکر شدند که پاراگراف آخر مندرج در این طرح چیزی نیست که در کمیسیون به تصویب رسیده باشد.

لاریجانی به دنبال این موضوع اعلام کرد: به دلیل وجود شبهه ای که بوجود آمده است باید بررسی های لازم انجام شود. بنابراین ادامه بررسی این طرح را به جلسه بعدی مجلس موکول می کنیم.

پاراگراف آخر این طرح که مورد شبهه قرار گرفت به این شرح است: مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمتی آموزشی که در سال تحصیلی 1390 - 1391 با آن وزارتخانه همکاری داشته اند، مطابق روال همان سال به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه می دهند.
نظرات بینندگان