arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

جزییات جلسه کمیته خودرو

به صورت طبیعی، هیچ خودروسازی حق استفاده از حاشیه بازار را ندارد و بر اساس آنالیز هزینه‌هایی که ارایه می‌دهد، باید عمل کند؛ مگر قیمتهای خودروهای بالای 45 میلیون تومان که مصوبه از قبل وجود دارد که آنها خودشان را با حاشیه بازار تطبیق می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام جزئیات جلسه چهارشنبه کمیته خودرو، گفت: تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت برخی از انواع خودروهای تولید داخلی به جلسه بعدی کمیته خودرو موکول شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، این روزها کمیته بررسی قیمت خودرو، روزهای شلوغی را می‌گذراند، البته گاهی هم مسئولان ترجیح می‌دهند که این جلسات را برگزار نکنند تا حداقل یک دلیل برای پاسخگویی به خودروسازان وجود داشته باشند و آن اینکه، "هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است...".

برای همین هم مدتها است که این کمیته تشکیل جلسه نداده بود و این موضوع بارها و بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت اما چهارشنبه هفته گذشته، چندین خودروساز تا نزدیک به اذان مغرب در کمیته خودرو حضور یافتند تا مستنداتی ارایه دهند و مهر تائیدی بر افزایش قیمت محصولات خود بزنند اما بخت با آنها یار نبود و بالاخره مصرف‌کنندگان این بار از افزایش مجدد قیمت برخی خودروها، در امان ماندند.

حال تعیین قیمت و تصمیم‌گیری در مورد افزایش یا عدم افزایش قیمت خودروهای مورد درخواست به جلسه آینده کمیته خودرو واگذار شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: خودرو براساس اسناد واقعی مثبته که از سوی خودروسازان به کمیته خودرو ارایه می‌شود، تغییر قیمت خواهد داشت که در این جلسه، جمع‌بندی نهایی در خصوص افزایش قیمت خودروها صورت نگرفت و تصمیم‌گیری به جلسه آینده این کمیته موکول شد.

وی در خصوص عدم برگزیری جلسات کمیته خودرو در سال جاری افزود : اواخر سال 90، جلسه کمیته برگزار شد، بنابراین از زمانی که خودروسازان، آخرین افزایش قیمت را دریافت کرده‌اند، مدت زمان زیادی نگذشته است. اجرای این افزایش قیمت نیز در عمل به ابتدای سال 91 موکول شد و اگر اجرای آن را از اول سال بگذاریم، مدت طولانی نیست که این محاسبات انجام شده است. نکته مهم این است که امروز بیشتر تقاضاها از ناحیه نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که برای واردات قطعات خودرو وجود دارد، مطرح می‌شود؛ لذا با توجه به شرایط حاضر، تصمیم بر افزایش قیمت یا عدم آن خواهیم گرفت.

سید جواد تقوی گفت :خودرو سازانی که اطلاعات لازم را ارایه داده بودند ، قرار شد در هفته آینده قیمتهایشان نهایی و اعلام شود.

وی یکی از مشکلات قیمت گذاری را  بحث واردات قطعات دانست که شرایط سختی را پیش روی خودروسازان قرار می دهد ، چراکه انتقال وجه و تامین ارز و تبدیل آن کار خیلی سختی شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص تفاوت قیمت در نمایندگی ها با قیمت مصوب از سوی کمیته خودرو می گوید : تولیدکنندگان خودرو در قبال دریافت مجوز افزایش قیمت، تکلیف تنظیم بازاری هم دارند؛ به این معنا که تولیدکننده‌ای که امروز به عرصه بازار می‌آید، حتما باید تعهداتی را در ارتباط با تنظیم بازار محصولی که عرضه می‌کند، رعایت نماید که از جمله آن، خدمات پس از فروش و ارایه قطعات کافی است، ولی آنچه که امروز شاهدیم، توقف در برخی از خطوط یا کندی تولید به دلیل نرسیدن قطعه است که موجب می‌شود خودروسازان به تعهدات خود در قبال خودرویی که فروخته می‌شود، به موقع به تعهدات خود عمل کند تا بازار دچار افزایش قیمت نشود.

به صورت طبیعی، هیچ خودروسازی حق استفاده از حاشیه بازار را ندارد و بر اساس آنالیز هزینه‌هایی که ارایه می‌دهد، باید عمل کند؛ مگر قیمتهای خودروهای بالای 45 میلیون تومان که مصوبه از قبل وجود دارد که آنها خودشان را با حاشیه بازار تطبیق می‌دهند.

تقوی تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در ارتباط با لاستیک خودرو، قطعات و خود خودرو را  461 هزار مورد اعلام کرد که به گفته او  منجر به تشکیل 20 هزار پرونده و 89 میلیارد ریال تخلف شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک جهان سومی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
7
1 ماه پیش خودرو دوباره گران شد . نمونه اش تندر 90 فول که از 17140000 به 17540000 رسید . تورم خزنده ( ... ) همچنان ادامه داره .
نظرات بینندگان