arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

"مردم فطریه را به خویشاوندان فقیر خود بپردازند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه جیرفت گفت: کسانی که خویشاوند فقیر دارند، بهتر است فطریه را به آنان بپردازند در غیر این ‌صورت می‌توانند در محل مصلا به مأموران کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری اظهار داشت: فطر هم به معنای شکستن و هم به معنای ساختن است، بنابراین ماه مبارک رمضان هم خودسازی و هم ماه شکست شیطان است.

وی افزود: طبیعی است که مردم سازندگی، خودسازی و پیروزی بر شیطان را جشن بگیرند.

عسکری تصریح کرد: در پایان ماه مبارک رمضان که بندگان خدا به یک ماه خودسازی و مبارزه با هواهای نفسانی شیطان درون و وسوسه‌های شیطانی پرداختند، پیروزمندانه به مصلاها بیایند و جشن شکست شیطان و خودسازی را برپا کنند.

وی ابراز داشت: زکات فطریه بعد از اعلان رؤیت هلال ماه تا قبل از نماز عید فطر باید پرداخت شود.

عسکری عنوان کرد: فطریه غذای غالب سال مانند گندم یا برنج و یا قیمت آن به ازای هر نفر سه کیلوگرم است که باید به فقرا پرداخت ‌شود.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه قیمت حبوبات منطقه‌ای است، گفت: برای فطریه باید قیمت عادلانه همان منطقه پرداخت شود.

عسکری خاطرنشان کرد: کسانی که پیش از غروب عید فطر مهمان دارند، فطریه وی نیز به عهده میزبان است.

وی با اشاره به اینکه سادات باید فطریه خود را به سادات مستحق بدهند، زیرا فطریه زکات واجب است، اذعان داشت: اما افراد غیر سید نمی‌توانند، زکات واجب خود را به سادات پرداخت کنند.

عسکری بیان داشت: نماز عید فطر پس از طلوع آفتاب و ساعت هفت صبح در مصلای بزرگ شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطبه‌های نماز عید فطر پس از نماز ایراد می‌شود، حتما نمازگزاران باید حضور داشته باشند تا دو خطبه ایراد شود تا نماز عید فطر طبق شرع اقامه شود.

عسکری با اشاره به اینکه فطریه در وهله اول متعلق به فقرا و مسکینان است، تصریح کرد: کسانی که خویشاوند فقیر داشته باشند، بهتر است که فطریه را به آنان بپردازند در غیر این ‌صورت می‌توانند در محل مصلا به مأموران کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کنند.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان