arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

روسیه: غرب می تواند به دلیل اوضاع سلاح شیمیایی به سوریه حمله کند/ تذکر آمریکایی ها به شورشیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه بر این باوراست که مسئله سلاح های شیمیایی در سوریه می تواند علت دخالت خارجی در این کشور شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از صدای روسیه ؛ یک منبع در وزارت گفت که چنین سناریویی به عنوان "یک اقدام احتمالی" در نظر گرفته شده است. برای از دست ندادن کنترل بر سلاح های شیمیایی سوریه، روسیه به طور فعال با دولت سوریه و ایالات متحده آمریکا با مخالفان سوری کار می کنند.

به گفته روزنامه "کومرسانت"، مسکو با مقامات سوریه مذاکرات محرمانه در مورد اقدامات برای تامین امنیت و حفاظت از زرادخانه سلاح های شیمیایی را انجام می دهد. با توجه این مکالمات، وزارت امور خارجه روسیه به این نتیجه رسید که مقامات سوریه قصد استفاده از این سلاح ها ندارند و می توانند شخصا آن را کنترل کنند.ایالات متحده آمریکا با مخالفان سوریه در مورد این مسئله گفت و گو می کند.

یک منبع روسی دیپلماتیک آشنا با این وضعیت به روزنامه گفت: "آمریکایی ها به شورشیان تذکر دادند تا آنها به انبارها با سلاح های شیمیایی و به کارخانجات تولید آن نزدیک نشوند. گروه های مخالف از ایالات متحده آمریکا اطاعت می کنند و برای تصرف سلاح های شیمیایی تلاشها را به کار نمی برند".

اما به گفته این دیپلمات، در صفوف اپوزیسیون سوریه تعدادی از گروه های مسلح موجود هستند که "هیچ کدام از طرفین نمی تواند بر آنها فشار دهد و کنترل کند." پیش از هر چیز باید به گروه های مرتبط با "القاعده" اشاره کرد. با توجه به نوشته روزنامه، مسکو نگران است که حتی اگر افراط گرایان به سلاح های شیمیایی نرسند اما خود وجود خطر چنین سناریویی می تواند دلیلی برای تهاجم غرب در سوریه گردد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
1
8
چراغ سبز روسیه به غرب
نظرات بینندگان