arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

جمع‌آوری 3 تن گلوله‌نفتی از سواحل بندرانزلی/ تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیركل بنادر و دریانوردی گیلان از جمع آوری حدود سه تن گلوله های نفتی ( آلاینده های نفتی موسوم به تاربال) از سواحل شهرستان بندرانزلی خبر داد.

فرهاد منتصر كوهساری ' به ایرنا گفت: پس از مشاهده گلوله های نفتی در سواحل سنگاچین بندرانزلی در روز پنجشنبه گذشته دو گروه متشكل از 12 نفر همراه با تراكتور و بارانداز به منطقه اعزام و از آن روز تاكنون مشغول پاكسازی ساحل هستیم .

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته، بیشترین آلودگی در سنگاچین به طول هشت كیلومتر وجود دارد ولی تا نیروگاه سیكل تركیبی پره سر پراكنده است .



كوهساری با اشاره به مشاهده گلوله های نفتی ( تاربال ها ) توسط كارشناسان محیط زیست دریایی این اداره در مناطق كیاشهر و زیباكنار تا سواحل دستك در دهانه سپیدرود بیان داشت: سعی ما بر این است كه نقاط آلوده را در حد امكان پاكسازی كنیم.

مدیركل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص منشاء این آلاینده نفتی گفت: تاربال ها از نفت خام هستند و می تواند ناشی از استخراج نفت یا خروج از نفتكش در اثر حادثه باشد.

به گفته كوهساری؛ در صورت وجود مقادیر بیشتری از این تاربال ها در دریا كولاك روزهای اخیر آنها را به ساحل خواهد آورد.

وی یادآور شد: تابستان سال 1388 نیز شاهد آلودگی سواحل ناشی از ورود تاربال ها بودیم كه حدود 14 تن توسط اداره كل بنادر و دریانوردی گیلان جمع آوری شد.

به گفته كارشناسان؛ تاربال ها نفت خام یا نفتی هستند كه به طور تصادفی از تاسیسات، دكل های نفتی، لوله ها و تانكرها وارد دریا می شود و در اثر عوامل جوی و تابش خورشید و تبخیر اجزای سبكتر، تغلیظ شده و حالتی قیر گونه به خود می گیرد كه جریان باد و امواج آنها را به صورت توده در آورده و به ساحل می راند.

علاوه بر این گلوله های نفتی، در برخی نقاط سواحل بندرانزلی لكه های نفتی سیاه به صورت پراكنده به چشم می خورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
3
15
خب به سلامتی از نظر تولید گلوله ی نفتی بی نیاز شدیم! انشاله با تولید بیشتر به اقلام صادراتی تبدیل خواهد شد!
نظرات بینندگان