arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین؛ مکه به مدینه نزدیک‌تر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل اداره راه‌ها و حمل و نقل در منطقه مکه گفت: با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین، فاصله مدینه منوره تا مکه مکرمه به دو ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

به گزارش روزنامه عکاظ مفرح محمد الزهرانی با بیان اینکه عربستان تلاش می‌کند که قطار‌ها تکیه‌گاه و پایه اساسی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و گردشگری باشد اظهار داشت: با راه اندازی قطار سریع السیر حرمین، فاصله مدینه تا مکه به دو ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

وی گفت: ظرفیت جابجایی مسافر با قطار بین حرمین شریفین در آینده به ۵۰ میلیون نفر در سال خواهد رسید که اکثر آن‌ها را حجاج و عمره گزاران و زائران تشکیل خواهند داد.

این مقام مسئول در عربستان ادامه داد: این پروژه شامل احداث بیش از ۴۵۰ کیلومتر خط آهن الکتریکی میان مکه مکرمه و مدینه منوره و مجهز به سیستم پیشرفته ارتباطی و تامین قطارهای سریع السیر با جدید‌ترین فناوری‌های روز در قطارهای جهان خواهد بود.

به گفته وی، پنج ایستگاه مسافران در مکه مکرمه و مدینه منوره و جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله در رابغ احداث می‌شود.

مدیرکل اداره راه‌ها و حمل و نقل در منطقه مکه مکرمه اعلام کرد: این پروژه در بخش حمل و نقل عربستان، یک نیاز اساسی است و افزایش تعداد حجاج و عمره گزارانی که میان مکه و مدینه تردد می‌کنند از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی این قطار است.

الزهرانی تاکید کرد: عربستان تلاش می‌کند که قطار‌ها تکیه‌گاه و پایه اساسی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و گردشگری باشد.

وی افزود: اثرات پروژه قطار حرمین و مزیت‌های آن، رهایی از کاهش فشار و ترافیک بر جاده‌های مواصلاتی میان مکه مکرمه و مدینه منوره است و این عوامل قطار را بهترین وسیله برای سفر قرار داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قطار برقی و سریع السیر، در مدت دو ساعت به جده و از آنجا در مدت تنها ۳۰ دقیقه به مکه مکرمه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایلنا
نظرات بینندگان