arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

ساعت ورود و خروج هيات‌هاي 31 كشور مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در آستانه برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها اعلام كرد: تا كنون 31 كشور ساعت دقيق ورود و خروج‌شان را به ما اعلام كردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، محمود رسولي نژاد با عنوان رييس كميته فرودگاهي شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در يك برنامه تلويزيوني به آمادگي فرودگاه‌هاي تهران براي پذيرش مهمان‌هاي اجلاس اشاره كرد.

به گفته وي‌ از حدود دو ماه پيش بولتن‌هايي را در ارتباط با فرودگاه‌هاي تهران و پروازهاي آن براي كشورهاي شركت كننده در اجلاس ارسال كرديم و تا كنون 31 كشور ساعت دقيق ورود و خروج‌شان را به ما اعلام كرده‌اند.

پيش از اين مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور خبر تعطيلي فرودگاه مهرآباد در جريان برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران را در گفت‌وگو با ايسنا رد كرده و گفته بود: در روزهاي برگزاري اجلاس بطور ميانگين در شبانه روز 50 درصد از پروازهاي فرودگاه مهرآباد كاهش يافته است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داده است:‌ پروازهايي كه انجام نمي‌شوند بين مقاصد مختلف تقسيم شده‌اند تا مردم براي مقصد خاصي دچار مشكل نشوند.

رسولي‌نژاد همچنين اظهار كرده است: از دو ماه پيش به شركت‌هاي هواپيمايي مسيرهاي موردنظر براي كاهش پروازها را اعلام كرديم تا بليت هواپيما نفروشند. بليت‌هاي فروخته شده در ديگر مسيرها بدون مانع خواهند بود. اگر كسي براي مسيرهاي كنسل شده بليت تهيه كرده است به آژانسي كه بليت تهيه كرده مراجعه كند.

سران كشورهاي غيرمتعهد براي شركت در اجلاس تهران از طريق دو فرودگاه مهرآباد و امام خميني (ره) وارد كشور خواهند شد و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در اين باره گفته است: بخشي از پروازها نيز از فرودگاه امام خميني (ره) خواهد بود. بدون اينكه هيچ پروازي كاهش يابد.

به گفته معاون وزير راه و شهرسازي تردد مردم شامل مستقبلان و بدرقه كنندگان مسافرين پروازهاي مختلفي در فرودگاه‌هاي بين المللي امام خميني (ره) و مهر‌آباد طبق روال گذشته و بلامانع است.
نظرات بینندگان