arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

كاسترو با همكاری چاوز كتاب می‌نويسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فيدل كاسترو» با همراهي «هوگو چاوز» در حال نگارش يك كتاب است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ فيدل كاسترو رهبر سابق كوبا كه چند ماهي در انظار عمومي ظاهر نشده‌ است، درحال نوشتن كتابي با همكاري هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا است.

اين خبر در وبلاگ «يوهاندري مونتانا» منتشر شد كه معمولا اخبار دست اول و رسمي كوبا را در اختيار خوانندگان قرار مي‌دهد. وي اين اقدام را در پاسخ به شبكه‌هاي اجتماعي انجام داد كه در آستانه‌ي 86 سالگي تولد كاسترو،‌ در زمينه‌ي بيماري و فيلم رهبر سابق كوبا شايعه پراكني كرده‌اند.

فونتانا در بلاگ خود نوشت: خبر بدي براي پسران خلاق سازمان سيا دارم. فيدل كاسترو به طور مشترك با هوگو چاوز در حال كار بر روي كتابي است كه به زودي منتشر مي‌شود.

آخرين باري كه چاوز در تلويزيون دولتي كوبا ظاهر شد،‌ نوزدهم ژوئن بود كه نظر كوتاه خود را درباره‌ي مساله‌اي بيان كرد. وي آخرين‌بار در 28 ماه مارس زماني كه براي ديدار با پاپ بنديكت به سفارت واتيكان در هاوانا رفته بود،‌ در انظار عمومي ظاهر شد.

در آن زمان او براي راه رفتن نياز به كمك داشت و پشتش خميده شده بود. سلامت كاسترو كه به مدت 49 سال رهبري كوبا را برعهده داشت‌، از سال 2006 كه عمل جراحي فوري انجام داد،‌ رو به وخامت گذاشت.
نظرات بینندگان