arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری نشست «آینده سوریه پس از اسد» در رم

رم پیشنهاد داده تا گفت‌وگوهایی غیررسمی با گروهی از متحدان ما و کشورهای شریک در چند روز آینده به منظور بحث درباره نقش و همچنین مسئولیت‌های بین‌المللی در سوریه پس از اسد در ایتالیا برگزار شود. این نشست هفته آینده در رم و در سطح مقامات عالیرتبه کشورهایی برگزار می‌شود که نظرشان درباره سوریه با ما یکسان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ایتالیا از برگزاری نشستی با موضوع بررسی «آینده سوریه پس از بشار اسد» در روزهای آتی در این کشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جولیو ترزی» وزیر امور خارجه ایتالیا امروز پنج شنبه اعلام کرد: رم در روزهای آتی میزبان گفت‌وگوهای بین‌المللی درباره آینده سوریه پس از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور خواهد بود.

ترزی در مقاله‌ای در روزنامه «لاپابلیکا» ایتالیا نوشت: رم پیشنهاد داده تا گفت‌وگوهایی غیررسمی با گروهی از متحدان ما و کشورهای شریک در چند روز آینده به منظور بحث درباره نقش و همچنین مسئولیت‌های بین‌المللی در سوریه پس از اسد در ایتالیا برگزار شود.

بنا به اعلام وی، «این گفت‌وگو ها به موضوعاتی چون امنیت، نهادسازی، بازسازی اقتصادی و همچنین مسائل بشردوستانه خواهد پرداخت».

وزیر امورخارجه ایتالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این نشست هفته آینده در رم و در سطح مقامات عالیرتبه کشورهایی برگزار می‌شود که نظرشان درباره سوریه با ما یکسان است.

ترزی ادامه داد: سقوط اسد غیرقابل اجتناب است و جامعه بین‌المللی یک وظیفه اخلاقی در اینجا دارد و آن حمایت از روند دموکراتیک در سوریه است.

وی همچنین هشدار داد: یک انتقال قدرت دموکراتیک و ناقص، سوریه را به یک مرحله بی‌ثباتی درازمدت وارد خواهد کرد و زمینه را برای مداخله خارجی نیروهای شبه نظامی و یا قدرت‌های منطقه‌ای چون ایران فراهم خواهد آورد.

وزیر خارجه ایتالیا در پایان تأکید کرد: چنین بی‌ثباتی در کنار برخورداری سوریه از بزرگترین زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی، خطر اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را در منطقه افزایش می‌دهد.

نزدیک به 57 کشور تاکنون در سه نشست ضدسوری تحت نام انحرافی «دوستان سوریه» در تونس، ترکیه و پاریس گرد هم آمده‌اند و در تمامی این نشست ها نیز تصمیماتی را علیه دولت و ملت سوریه اتخاذ کرده‌اند.
نظرات بینندگان