arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

سکونت دائمی شرط استفاده از تسهیلات بازسازی زلزله در روستاها

علیزاده بر اجرای پرشتاب عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده و اتمام آنها تا پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



فارس: رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ورزقان گفت: تمام امکانات و تسهیلات زلزله به آنهایی تعلق می‌گیرد که ساکن دائمی روستاها بوده و در سرشماری 90-91 در لیست جمعیتی روستاهای این شهرستان بوده‌اند.

عباس علیزاده اظهار کرد: در زلزله شش ریشتری روز شنبه بیست و یکم مرداد ماه 60 تا 100 درصد واحدهای مسکونی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ورزقان آسیب دیده‌اند.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی شهرستان ورزقان متشکل از 35 هزار و 803 نفر با هشت هزار و 638 خانوار با 98 روستا است.

علیزاده ادامه داد: در زلزله اخیر متاسفانه 60 تا 100 درصد واحدهای مسکونی واقع در بخش مرکزی ورزقان آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام خانه‌های بهداشت و درمان و مدارس در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ورزقان آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی نمانده، انتظار داریم خیران سراسر کشورمان به فکر محل‌های آسیب دیده فرهنگ و بهداشتی روستایی باشند.

علیزاده بر اجرای پرشتاب عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده و اتمام آنها تا پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

وی گفت: در کنار تامین نیازهای روزمره و معیشتی مردم زلزله‌زده و اسکان موقت آنها لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن برای بازسازی این واحدها با عزمی جدی و جمعی وارد عمل شد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ورزقان همچنین در خصوص عده‌ای که ساکن فصلی در شهرستان‌های دیگر بوده و بعد از زلزله به منطقه آمده‌اند نیز گفت: تمام امکانات و تسهیلات به آنهایی تعلق می‌گیرد که ساکن دائمی روستاها بوده و در سرشماری 90-91 در لیست جمعیتی روستاهای این شهرستان بوده اند.
نظرات بینندگان