arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

سرنوشت خانه‌ سيمين و جلال‌ چه مي‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ويكتوريا دانشور با اشاره به مباحثي كه درباره خانه سيمين و جلال مطرح شده است، گفت: مي‌خواهم خانه سيمين و جلال را نگهداري كنم تا چراغ اين خانه روشن بماند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، خواهر سيمين دانشور با انتقاد از بحث‌هايي كه درباره خانه به يادگار مانده از سيمين و جلال مطرح مي‌شود، گفت: چون خانه سيمين دست ماست بايد اين خانه را تعمير كنيم، خواهرم در زمان حياتش به من سفارش كرد كه خانه به ميراث فرهنگي داده شود تا چراغ خانه روشن باشد ، كسي نگهدار خانه باشد تا اسم او و جلال زنده باشد.

وي ادامه داد: ما شش خواهر و برادر بوديم كه اكنون اين خانه، شرعي و قانوني فقط به من مي‌رسد.

او درباره‌ي وصيت‌نامه‌اي كه از سيمين دانشور به جاي مانده است، گفت: وصيت‌نامه‌هايي كه سيمين نوشته رسمي نبوده و اگر مي‌خواسته واقعا چيزي را به كسي بدهد، بايد به محضر مي‌رفته، به هرحال ما وصيت‌نامه‌اي از او داريم كه تمام وصيت‌نامه‌هاي قبلي‌اش را فسق كرده است.

خواهر سيمين دانشور درباره‌ي واگذاري خانه به ميراث فرهنگي نيز گفت: من قصد دارد خانه را تعمير كنم و براساس قانون آن را به ميراث فرهنگي بدهم. قانون احترام دارد و ما هم مي‌خواهيم اين خانه حفظ شود و براساس وصيتي كه سيمين كرده، بنيادي براي سيمين و جلال در آن خانه ايجاد شود.

ويكتوريا دانشور هم‌چنين درباره‌ي كتاب‌هايي كه از سيمين و جلال در اين خانه باقي‌ است، به ايسنا گفت: از طرف وزارت ارشاد، آقاي حميدي بهترين متخصصان خودشان را فرستادند و يك هفته اين كتاب‌ها را شماره‌گذاري كردند. اما اين كتاب‌ها، كتاب‌هاي معمولي هستند كه در هر كتابفروشي پيدا مي‌شوند و كتاب خطي در ميان آنها نيست، اما به هرحال اين كتاب‌ها شماره‌گذاري شده‌اند و در اتاقي نگهداري مي‌شوند كه ما در اين اتاق را بسته‌ايم تا در اين خانه بماند.
نظرات بینندگان