arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

عارضه قلبی موسوی، بی اعتمادی به رسانه ها و اکانت های یک شبه فیسبوک!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازتاب نوشت:
 
پنج شنبه شب در حالی که امکان دسترسی رسانه ها به خبرگیری اندک بود یکی از سایت های فارسی زبان خارج از کشور خبر از " عارضه شدید قلبی" میرحسین موسوی داد و ادعا کرد که "در میان تدابیر شدید امنیتی به بخش سی‌سی‌یو یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل شده است".

پس از انتشار این خبر سایر رسانه های فارسی زبان که روزی منبع موثق خبر برای ایرانیان بودند، به انتشار همزمان خبر پرداختند. حتی سایت بی بی سی که ادعای بی طرفی در خبررسانی دارد، در تیتر یک خبر خود نوشت 'میرحسین موسوی به دلیل عارضه شدید قلبی به بیمارستان منتقل شد'. هر چند که در خبر خود به جز منابع خبری سایت های سبز منبع مستقل دیگری نداشت. در این میان سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی نه تنها هیچ خبری در این رابطه نداشت، بلکه صرفا به انتشار خبرهای دیگران اقدام کرد.


سایت های افراطی نیز با نقل خبر باشگاه خبرنگاران جوان که منکر هر گونه بیماری و کسالتی شده بود اقدام به پاتک خبری کردند و نوشتند که "میرحسین موسوی بدون هیچ مشکلی هم اکنون در منزلش است! "

پس از این خبر رسانی بود که مثل همیشه، لشکر مجازی فیس بوک به صحنه آمد و اکانت های یک شبه ساخته به انتشار آدرس بیمارستان و دعوت برای حضور مردم در عصر روز جمعه در مقابل بیمارستان مبادرت کردند و در این میان کسی نپرسید، اگر بیماری در بخش سی سی یو بستری باشد، آیا اجازه ملاقات دارد که شما برای ملاقات با او فراخوان عمومی می زنید؟

در میان اخباری که از شب گذشته تاکنون منتشر شده است، شاید بتوان خبر سایت بازتاب را نزدیکترین خبر به واقعه ارزیابی کرد. در این خبر کوتاه آمده است که مهندس میرحسین موسوی که امروز دچار عارضه قلبی شده بود پس از انتقال به بخش سی‌سی‌یو یکی از مراکز تخصصی قلب تهران تحت درمان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، یکی از رگهای قلب وی دچار گرفتگی شده بود که پس از انتقال به بیمارستان ، با قرار دادن استنت داخل رگ مشکل بوجود آمده برطرف شده است. وضعیت عمومی میرحسین موسوی در حال حاضر رضایت بخش بوده و گفته می شود برخی از اعضای خانواده هم اکنون در کنار وی حضور دارند.


در همین حال اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی، در خصوص گزارش های منتشره درباره وضعیت سلامت میرحسین موسوی گفت:««جزییات هنوز مورد تایید ما نیست و ما منتظر تایید جزییات هستیم باید از جزییات خبر بگیریم. ولی اصل خبرانتقال ایشان به بیمارستان و آنژیوگرافی صورت گرفته صحیح است.» که به نوعی بی توجهی به حاشیه های خبری سایت های فارسی زبان خارج از کشور بود.


آنژیوگرافی عروق کرونر یک روش پاراکلینیکی برای تشخیص انسداد عروق کرونر و تعیین قطر رگهای قلب است که انجام آن مستلزم بستری شدن در بیمارستان است و معمولا بعد از 24 ساعت بیمار مرخص می شود.

حال باید دید فضاسازی خبری هر دو سوی طیف با چه منظوری صورت می گیرد، آیا هدف اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است یا هر دو سو در پی اهداف سیاسی از پیش تعریف کرده خود؟ آیا چنین نحوه خبر رسانی کمکی به ارائه خدمات پزشکی بیشتر به میرحسین موسوی است یا با متشنج کردن فضا، احتمال نگهداری وی در بیمارستان نیز کاهش می یابد؟

چرا عده ای مترصد مانده اند تا هر حرکتی را به بن بست برسانند و حتی جان انسان ها نیز در این میان برای آنها ارزشی ندارد؟ آیا این حرکت ها کمکی به بهبود وضعیت این چهره سیاسی می کند یا تنگناها و فشارها را برای او بیشتر خواهد کرد؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
7
214
از اطلاع رسانی بی طرفانه شما سپاس گذارم.
برای باشگاه خبرنگاران جوان به علت انتشار مکرر اخبار دروغ نیز متاسفم
محمد
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
4
164
چرا نظرات رو منتشر نمیکنی انتخاب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
6
103
موافقم.
نظرات بینندگان