arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

سخنگوی مرسی: فعلاً نمی توانیم با تهران رابطه برقرار کنیم!

سخنگوی مرسی گفت: مرسی برای نخستین بار پس از رسیدن به ریاست جمهوری مصر با محمود احمدی نژاد در تهران درباره مهمترین مسائل منطقه و چگونگی همکاری میان دو کشور به گفت و گو خواهد نشست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در آستانه سفر محمد مرسی رئیس جمهور این کشور به تهران اعلام کرد در مرحله کنونی برقراری روابط با تهران ممکن نیست.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از العربیه ؛ سخنگوی ریاست جمهوری مصر در گفت و گو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط اظهار داشت که سفر مرسی به تهران بخشی از پروتکل سیاسی این اجلاس است .

محمد مرسی رئیس جمهور مصر قرار است برای شرکت در اجلاس سازمان کشورهای عدم تعهد که در تهران برگزار می شود به این کشور سفر کند.

یاسر علی همچنین گفته است محمد مرسی رئیس جمهور مصر و محمود احمدی نژاد همتای ایرانی وی در حاشیه اجلاس سازمان کشورهای عدم تعهد ملاقات خواهند کرد."

سخنگوی ریاست جمهوری مصر درباره طرح مرسی برای حل بحران سوریه که در اجلاس مکه مطرح شد ، گفت :" در اين طرح پیشنهاد شد گروه تماس با حضور کشورهای مانند مصر، سعودی، ایران و ترکیه جهت یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران سوریه تشکیل شود ."

وی همچنین افزود مرسی برای نخستین بار پس از رسیدن به ریاست جمهوری مصر با محمود احمدی نژاد در تهران درباره مهمترین مسائل منطقه و چگونگی همکاری میان دو کشور به گفت و گو خواهد نشست.

وی بحران سوریه را مهمترین مسئله مطرح در نشست دو رئیس جمهور ایران و مصر عنوان کرد.

این مقام مصری با تاکید بر مخالفت کشورش با دخالت نظامی در بحران کنونی سوریه گفت:" مصر باقی ماندن رژیم سوریه در قدرت را نمی پذیرد."
نظرات بینندگان