arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

ادامه دردسرهای آستان قدس و خانم تازه کارگردان شده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الف نوشت: در پی ادعای سحر ریحانی تهیه کننده پروژه یک و نیم میلیارد تومانی " زلال بی انتها  " مبنی بر اهدای مدال [جایزه] المپیاد ریاضی خود به موزه آستان قدس رضوی، صحت این ادعا توسط موزه آستان قدس رد شد.
 
بعد از عدم پاسخگویی درست مسئولان آستان قدس در مورد مجموعه زلال بی انتها و ابهامات فراوان در مورد این پروژه، و در ادامه بررسی های الف مشخص شد که ادعای سحر ریحانی مبنی بر اهدای مدال به موزه آستان قدس هم بی پایه و اساس بوده است.
 
مسئول موزه سکه و مدال در پاسخ به خبرنگار الف در این رابطه گفت: "من دو سال است که مسئول موزه مدال و سکه هستم و در طی این دو سال، هیچگونه مدالی از طرف خانم ریحانی اهدا نشده است"
 
مهردوست در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که شاید آن مدال به گنجینه موزه اهدا شده است. به همین دلیل خبرنگار الف با ارسال نامه استعلامی به دفتر آقای امیری نیا معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس خواستار پاسخگویی صحیح و مکتوب به این موضوع شد.
 
بعد از پیگیری های مکرر، یکی از اعضای دفتر آقای امیری نیا با اعلام اینکه استعلام مذکور بصورت محرمانه به دفتر قائم مقام آستان قدس ارسال شده است گفت : " ما در جواب نامه استعلامی، اعلام کردیم که هیچگونه مدال و یا جایزه ای از طرف این خانم به موزه آستان قدس اهدا نشده است و پاسخگویی به استعلام سایت الف را به دفتر قائم مقام آستان قدس رضوی محول کردیم " .
 
بعد از ارسال استعلام مذکور به دفتر قائم مقام و بعد از پیگیری های مکرر برای جواب مربوطه، متاسفانه هیچگونه جوابی دریافت نشد و نهایت این پیگیری با عذرخواهی آقای شریعتی مسئول دفتر قائم مقام آستان قدس و قطع تلفن همراه بود.
 
در همین رابطه چندی پیش نیز یک منبع آگاه در بنیاد ملی نخبگان در گفت وگو با روزنامه کیهان، ادعای سحر ریحانی هنرپیشه سینما را در زمینه نخبگی و مدال آوری در المپیاد ریاضی بی اساس خوانده و گفته بود: "نام این فرد در فهرست نخبگان جامعه دانشگاهی و مدال آوران المپیادها وجود ندارد."
 
حال با مشخص شدن موارد بالا در مورد این پروژه، ابهامات جدیدی درخصوص ارتباط خانم ریحانی با آستان قدس و آقای مصطفی طبسی و اعطای پروژه "زلال بی انتها" مطرح شده است. رسانه ها و افکار عمومی کماکان خواهان پیگیری نهاد های نظارتی و پاسخگویی مسئولان استان قدس رضوی هستند.
 
لازم به ذکر است فایل صوتی به همراه اسامی اشخاص مصاحبه کننده در دفتر الف موجود است.
نظرات بینندگان