arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

راز 24 ساله يك قتل فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردي كه زني جوان و جنين چهارماهه او را در سال 67 به قتل رسانده بود، پس از دستگير شدن به تشريح جنايت خود پرداخت.

17 ارديبهشت سال 67 ماموران پليس شهرستان گراش در استان فارس از قتل زن بارداري در اين شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در خانه اين زن دريافتند او از سوي قاتل آشنا خفه شده است.

عامل جنايت بدون هيچ مقاومتي وارد خانه شده و زن جوان و جنين چهارماهه او را به قتل رسانده بود. با توجه به سرقت نشدن وسيله‌يي از داخل خانه تيم جنايي احتمال دادند اين زن قرباني انتقامجويي يك آشنا شده است.

پس از بررسي‌هاي مقدماتي جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و تيمي از ماموران تحقيقات براي افشاي راز اين جنايت را آغاز كردند. بررسي ماموران نشان داد همسر مقتول مدتي بود با يكي از دوستانش به نام امير اختلاف شديدي داشته است. با كشف اين سرنخ كارآگاهان سراغ امير رفتند اما او همزمان با اين جنايت ناپديد شده بود.

با گذشت سال‌ها از اين جنايت و با توجه به شناسايي نشدن مخفيگاه قاتل فراري، قضات دادگاه او را به صورت غيابي محاكمه كرده و امير به قصاص محكوم شد. در حالي كه 24 سال از اين جنايت مي‌گذشت كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس در جريان تجسس‌هاي خود متوجه شدند امير با هويتي جعلي در شهرستان لارستان زندگي مي‌كند. بلافاصله تيمي از ماموران با دستور قضايي راهي اين شهرستان شده و متهم به قتل را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهي در بازجويي‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: مدت‌ها بود با همسر مقتول اختلاف داشتم. اين اختلاف باعث شد تصميم به انتقام بگيرم. روز حادثه به بهانه‌يي سراغ همسر دوستم رفتم و او را خفه كردم. با اين كار مي‌خواستم زندگي دوستم را خراب كنم. در اين مدت در شهرهاي مختلف به صورت مخفيانه زندگي مي‌كردم و با گذشت اين مدت تصور نمي‌كردم كه پليس ديگر در تعقيب من باشد. بعد از قتل تازه متوجه شدم مقتول باردار بوده است. سرهنگ حيدري، رييس پليس آگاهي استان فارس، با اشاره به اين خبر گفت: متهم پس از اعتراف به قتل و تشريح نحوه جنايت با قرار قانوني روانه زندان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان