arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

اسد: مردم سوریه مقابل توطئه‌ها ایستاده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تاکید کرد، تمام منطقه و نه تنها سوریه در معرض یک توطئه قرار دارد و مردم سوریه به هر قیمت در برابر این توطئه ایستادگی می‌کنند.

به گزارش انتخاب ، فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: بشار اسد بعد از ظهر امروز با علا الدین بروجردی و هیئت همراه وی در دمشق دیدار و درباره روابط دو کشور ایران و سوریه و همکاری‌های استراتژیک دو جانبه در تمام حوزه‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

بشار اسد تاکید کرد که آنچه هم اکنون در سوریه رخ می‌دهد، تنها سوریه را هدف نگرفته بلکه تمام منطقه را هدف قرار داده است و سوریه کانون این حملات و توطئه‌های قرار گرفته است،‌ به همین دلیل طرف‌های خارجی سوریه را برای کامل کردن طرح‌هایشان در منطقه هدف قرار داده‌اند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه سخنان خود با اشاره به ادامه خط‌مشی مقاومت و دفاع از حقوق بر حق ملت‌ها تاکید کرد که همکاری و توطئه کشورهای غربی در این ارتباط هر اندازه که باشد، مردم سوریه به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهند که این طرح در کشورشان به اجرا گذاشته شود.

علا الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در جریان این دیدار تاکید کرد: همانگونه که ایران با چنین دوره‌ای از تروریسم و عملیات‌های تروریستی مواجه بوده و از آن پیروز و موفق بیرون آمده است، اطمینان داریم، سوریه نیز این دوره حساس را با سربلندی پشت‌سر خواهد گذاشت و طرف‌های خارجی هیچ‌گاه نخواهند توانست بر این دو کشو محور مقاومت در منطقه غلبه کنند.

بروجردی پیش از این دیدار با بشار اسد، با «فاروق الشرع»، معاون وی دیدار و درباره روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرد.

همچنین فاروق الشرع در این دیدار از موضع جمهوری اسلامی ایران درقبال حوادث جاری در سوریه تقدیر و تشکر کرد.

نظرات بینندگان