arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

مراسم تقدیر از قهرمانان المپیک یا تملق و تبلیغ آقای وزیر؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنرانی و رفتار متفاوت محمود احمدی نژاد در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک که به صورت زنده از شبکه ورزش سیما پخش شد، بازخورد مثبتی در افکار عمومی داشته است.

به گزارش بازتاب ؛ مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک که شب گذشته در سالن وزارت کشور برگزار شد، اگرچه دارای بخشهای نه چندان دلچسبی نیز بود، اما رفتار و سخنان متفاوت محمود احمدی نژاد در مراسم دیشب واکنش مثبت حاضران در سالن را برانگیخت و موجب نشاط بینندگان تلویزیونی هم شد.

از نکات خسته کننده این مراسم نیز می توان به اجرای جواد خیابانی اشاره کرد که با سخنان تملق آمیز و پاچه خوارانه خود برای وزیر ورزش موجب نارضایتی حاضران شد.

برگزارکنندگان این مراسم نیز که تقدیر از قهرمانان المپیکی را بهانه ای برای تبلیغ وزیر ورزش کرده بودند، سپس کلیپی پخش کردند که بازیگر نقش اول آن کسی نبود جز محمد عباسی، "بزرگ قهرمان ورزش ایران که موفقیت المپیک لندن حاصل زحمات شبانه روزی وی بود."

در این کلیپ همه صحنه ها اختصاص به وزیر ورزش داشت؛ از قرآن خواندن عباسی در افتتاحیه المپیک، تا راه رفتن وی، بغل کردن قهرمانان، صحبت کردن با موبایل، قدم زدن کنار سالن و انواع و اقسام حرکات وزیر که در متن کلیپ قرار داشت و عملا قهرمانان را در حاشیه قرار داده بود.

 

 

 

سخنرانی عباسی در این مراسم نیز دست کمی از کلیپ نداشت و زجر حاضران در سالن و بینندگان تلویزیونی را برانگیخت، اما سخنان و رفتار متفاوت احمدی نژاد در این مراسم نتیجه متفاوتی داشت.

احمدی نژاد در مراسم مذکور در سخنان خود، اقدام به دادن آمارهای عجیب و غریب و غیرواقعی نکرد، به کسی اتهام وارد نکرد، حرف خلاف واقع بر زبان جاری نکرد، توطئه ای را به رقبایش نسبت نداد، با قائل شدن کرامت های خارق العاده، به خرافات دامن نزد، علیه سایر دولتهای جهان موضع نگرفت و به جای تحقیر بخشی از نخبگان و مردم، به نمایندگی از همه جامعه صحبت کرد.

 

البته او یک خصوصیت دو سال اخیر خود را تکرار کرد و آن هم وعده دومی ورزش ایران در بازیهای آسیایی 2014 بود که وعده ای غیرقابل تحقق است و به نظر می رسد در راستای وعده های غیرقابل اجرای در سال های آخر دولت باشد که دولت های بعدی نیز توان اجرایش را ندارند و در نتیجه عنوان خواهد شد برنامه ای که در حال اجرا بود، توسط دولت های بعد ناکام گذاشته شد!

 

 

سخنان احمدی نژاد در حالی به اوج رسید که وی از محمد بنا به عنوان پیشکسوت و مرد زحمتکش کشتی فرنگی تقدیر کرد و این تقدیر صمیمانه موجب شد تا بنا از استعفای خود منصرف شود و همچنان در کنار تیم ملی کشتی فرنگی بماند و این یک اتفاق مثبت برای ورزش کشورمان خواهد بود، در صورتی که از بنا و همچنین کشتی فرهنگی حمایت مضاعفی به خصوص در بحث مالی صورت پذیرد.

شاید برخی معتقد باشند سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد برای اینگونه تغییرات خیلی دیرباشد و این تغییر در رفتار و سخنان وی بایستی هفت سال پیش رخ می داد.

 

اگرچه اگر احمدی نژاد از هفت سال پیش این گونه سخن می گفت و رفتار می کرد، وضعیت کشور با شرایط فعلی بسیار متفاوت بود و بسیاری از نخبگان و بزرگان و زحمت کشان عرصه های مختلف کشور، به جای رنجیدن و انزوا می توانستند بهتر به جامعه خدمت کنند و وضعیت کشور از نظر اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی بسیار بهتر از شرایط فعلی بود. اما باید منصفانه گفت؛ حتی اگر یک روز به پایان مسئولیت رییس دولت باقی مانده باشد، تغییر کردن و بهبود رفتار وسخنان وی هم برای او و هم برای کشور بهتر از ادامه مسیر قبلی است.

 

افکار عمومی اگرچه از این گونه سخن گفتن و رفتار محمود احمدی نژاد خوشحال است و این خوشحالی را می توان در خنده های رضایتمندانه محمد بنا به خوبی مشاهده کرد؛ اما حسرت می خورد که کاش احمدی نژاد از ابتدا مانند دیشب برخورد می کرد و امیدوار است که ای کاش رییس دولت دهم در یازده ماه باقی مانده تا پایان مسئولیتش همین گونه سخن بگوید و همین گونه رفتار نماید.

 


نظرات بینندگان