arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱

سوءقصد مرگبار در کابل در واکنش به فیلم "بی‌گناهی مسلمانان"/ تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اعتراضات مردم در کشورهای اسلامی به فیلم جنجال‌برانگیز "بی‌گناهی مسلمانان" همچنان ادامه دارد و در برخی نقاط نیز ابعاد سخت خشونت‌باری به خود گرفته است.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ بامداد سه‌شنبه (۱۸ سپتامبر) سوقصدی انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان روی داد که دست کم ۱۲ نفر را در کام مرگ فرو برد. به گزارش رسانه‌های خبری ۹ تن از این افراد اتباع خارجی و سه تن دیگر افغان بوده‌اند.

به گفته‌ی شاهدان عینی یک سوقصدکننده‌ی انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده‌ی خود را در نزدیکی یک مینی‌بوس که برای سوختگیری توقف کرده بود، منفجر کرد. گفته می‌شود که فرد سوقصدکننده یک زن ۲۰ ساله به نام فاطمه بوده است.

سرنشینان این مینی‌بوس کارکنان یک شرکت و در راه رفتن به فرودگاه بود‌ه‌اند. مینی‌بوس مزبور بر اثر این انفجار کاملا تخریب شد و تکه‌هایی از آن به گوشه و کنار پرتاب شدند.

"اقدامی انتقام‌جویانه"

به گزارش خبرگزاری آلمان، مسئولیت این سوقصد مرگبار را گروه افراطگرای "حزب اسلامی" برعهده گرفته است. زبیر صدیقی، سخنگوی حزب اسلامی در تماسی تلفنی همچنین این سوقصد را اقدامی تلافی‌‌جویانه در قبال فیلم جنجال‌برانگیز "بی‌گناهی مسلمانان" خوانده است.

به عقیده‌ی کارشناسان و ناظران، در حال حاضر به سود نیروهای افراطگرا و اسلامگرا است که اقدامات خود را در ارتباط با فیلم "بی‌گناهی مسلمانان" جلوه دهند و از این طریق توجه را به خود جلب کنند.

رهبری "حزب اسلامی" را گلبدین حکمتیار، نخست‌وزیر سابق افغانستان برعهده دارد. او در جنگ مجاهدین با نیروهای شوروی در دهه‌ی هشتاد میلادی نقشی کلیدی ایفا می‌کرد و بعدها نیز سبب شد که افغانستان در جنگی داخلی و خونین فرو رود.

گروه "حزب اسلامی" در مقایسه با طالبان کمتر به خاطر سوقصد و حملات تروریستی عناوین خبری را به خود اختصاص می‌دهد.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
1
21
اثر این خشونت های افراط گرای اسلامی از صدها فیلم توهین امیز بر علیه مسلمانان بیشتر است ،کسانی که حرف از انتقام می زنند واقعا پیامبر اسلام را نشناخته اند به نام پیامبر ترور می کنند و این خیانت به پیامبر عزیزمان است
نظرات بینندگان