arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

مشاور فرمانده كل قوا: با كسي سر جنگ نداريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم ـ رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، امير سرتيپ محمدي‌فر ـ فرمانده اسبق نيروي زميني ارتش و عضو گروه مشاورين نظامي فرمانده معظم كل قوا و نيز جمعي از معاونان، مديران و كاركنان عقيدتي سياسي ارتش در سالن همايش‌هاي كوثر اين سازمان برگزار شد.

به گزارش ايسنا، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين مراسم، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: لازم است هميشه هفته دفاع مقدس را گرامي بداريم، چراكه دشمن اين جنگ را با اهداف نابودي نظام جمهوري اسلامي ايران، تصرف ايران بويژه استان خوزستان و جلوگيري از صدور انقلاب اسلامي ايران آغاز كرده بود و به لطف خدا ما اين اجازه را به آنها نداديم پس پيروز هستيم.

آل‌هاشم در ادامه اظهار كرد: جا دارد در اين ايام ياد امام راحل(ره) و شهداي دفاع مقدس را گرامي بداريم و اين ايام را كه ياد آور ايثار و استقامت و سربلندي امت اسلامي و رزمندگان نيروهاي مسلح است، به محضر امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) و رزمندگان دلير ايران اسلامي تبريك عرض كنيم.

در ادامه اين مراسم، امير سرتيپ محمدي‌فر ـ فرمانده اسبق نيروي زميني ارتش ـ نيز با اشاره به رشادت‌هاي رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس تصريح كرد: اين دفاع، مقدس شد براي اينكه عشق در آن جاري بود. عشق به عظمت خداوند، عشق به اجراي فرمان پروردگار، عشق به جنگيدن با دشمن در جوار جايي كه خون حسين ريخته شده بود. ما آنجا بياد سرور آزادگان حضرت امام حسين(ع‌) بوديم و مي‌رفتيم انتقام خون حسين را از دشمنان اسلام بگيريم. اين عشق بود؛ عشق به امام عصر(عج)، عشق به كربلا و همه اين عشق‌ها دفاع را مقدس كرد.

مشاور نظامي فرمانده كل قوا با بيان اينكه "امروز هم عشق به پيروزي در دل هر جوان ايراني جاري و ساري است و يك ايراني پيدا نمي‌كنيد كه عشق به وطن، دين و مذهب در وجودش نباشد"، افزود: بعد از پيروزي در همه جاي دنيا مرسوم است كه رزمندگان شادي كنند اما رزمندگان ما بعد از پيروزي پيشاني بر خاك مي‌گذاشتند و شاكر لطف پروردگار بودند.

محمدي‌فر در ادامه، با اشاره به اهميت بيان خاطرات جنگ، به بيان خاطراتي از هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تاكيد كرد: با گفتن خاطرات جنگ، جنگ را زنده نگاه داريد. ما بايد بتوانيم اين حقيقت را در بين افسران جوان و نيروها به زيبايي جا بيندازيم كه وقتي همه چيز با اراده و لطف خداوند محقق مي‌شود ترس در ما مفهومي ندارد و اين آيه، كلام و قول خداوند است.

وي با اشاره به حمايت‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي از ارتش بعثي يادآور شد: دنيا پشت صدام بود كه بر ما پيروز شود. سازمان‌هاي مدعي حمايت از حقوق بشر در آن زمان همه حركات و تصميمات جنايتكارانه صدام را مي‌ديدند و دم برنمي‌آوردند چون چشم ديدن موفقيتهاي جمهوري اسلامي را نداشتند اما پيروزي ما مصداق آيه كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ بود. امروز هم مشاهده مي‌كنيد كه به اشكال ديگري حقوق حقه ايران را ناديده فرض مي‌كنند.

مشاور نظامي فرمانده كل قوا بر لزوم آماده بودن نيروهاي نظامي براي جلوگيري از جنگ تاكيد كرد و خطاب به نيروهاي ارتش گفت: دشمن 24 ساعته ما را رصد مي‌كند و مي‌بيند، بنابراين همواره بايد در اوج آمادگي و انضباط باشيد. مولا علي(ع) نيز در اين رابطه مي‌فرمايند "اگر طالب صلحي، آماده جنگ باش".

محمدي‌فر در پايان تصريح كرد: ما با كسي سر جنگ نداريم و مبناي كار ما بر اساس ارزش‌هاي الهي و ديني به انسان و عدالت‌محوري است. خون هزاران شهيد در جبهه‌هاي جنگ بخاطر عشق به تحقق عدالت و ظلم‌ناپذيري پيروزي بر دشمن ريخته شد تا اين دفاع بر همه ملت ايران مقدس و مبارك باشد.
نظرات بینندگان